משפחת בנט
משפחת בנטצילום: אריאל זנדברג

היועץ האסטרטגי אבי בניהו, לשעבר דובר צה"ל, מאוכזב מהחלטת גילת בנט להמריא לחופשה בחו"ל עם ילדיה.

"אין ברירה אלא לומר: משפחת בנט כשלה. אין דבר שעם ישראל משווע לו יותר מדוגמא אישית ממנהיגיו בבחינת 'ממני תראו וכך תעשו'", הגיב בניהו.

"לאחר שראש הממשלה במסיבת עיתונאים דרמטית בערב שבת מפציר באזרחי ישראל שלא לנסוע לחו״ל - אין מצב שמשפחתו תיסע לחופשה. גם הרעיון ליזום הודעה על כך לא יעמעם את החמיצות והכעס. חבל", הוסיף תא''ל במיל בניהו.

אמש (רביעי) התברר כי בלשכת בנט ניסו למנוע את טיסת רעיית ראש הממשלה וילדיהם לחו"ל, על אף בקשת ראש הממשלה מהאזרחים להימנע מטיסות בעת הזו. בחדשות 12 דווח כי בלשכת ראש הממשלה פנו אל גילת בנט בבקשה לא לעלות אל הטיסה, אך היא סירבה לעשות זאת.

גורמים בסביבתו של רה"מ מבינים שהאירוע "לא נראה טוב" ואף "פוגע באמון הציבורי", גם בעקבות זעם של שרים על כך שנאלצו לבטל טיסות, ומכאן הבקשה מרעייתו של רה"מ למנוע את הטיסה.

בתגובה על הסערה אמר בנט כי משפחתו "כפופה בדיוק לאותם כללים שחלים על כלל אזרחי ישראל. אני מבין את הביקורת, אבל מאז יום שישי למדנו יותר על הווריאנט ובאילו מדינות הוא מפושט, וקבינט הקורונה קיבל החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים".

עוד כתב בנט בפייסבוק: ״משפחתי (בלעדיי, אני נשאר איתכם...) הייתה אמורה לנסוע לנופש במהלך חופשת חנוכה במדינה שהתבררה כאדומה. הנופש בוטל מיד, ולאחר שהתבררו הכללים החדשים, הם הזמינו נופש למדינה שמותר לצאת אליה. כולם יוצאים על פי כל ההגבלות וכמובן ישהו בבידוד כנדרש. אזרחי ישראל חשובים לי בדיוק כמו ילדיי".

כזכור רק ביום שישי האחרון המליץ ראש הממשלה לא לטוס לחו"ל בשל החשש מזן הקורונה החדש שמתפשט ברחבי העולם. במסיבת עיתונאים אמר בנט "אנחנו נמצאים בנקודה מדאיגה. הווריאנט הדרום-אפריקני מדאיג עד כדי כך שאחרי עשרות זנים שנבחנו אצלנו, הוא הביא להרמת דגל אצל מומחי הבריאות בארץ ובעולם".

ח"כ ישראל כ"ץ (הליכוד) מתח ביקורת על הנסיעה של המשפחה וכתב כי "אחרי שהמליץ לאזרחי ישראל שלא לטוס לחו"ל - אשתו וילדיו של בנט ממריאים לחופשה בחו"ל. ככה זה כשהשקר הפוליטי הפך לנורמה והדוגמה האישית נרמסת בראש חוצות. פשוט חוצפה".

כ"ץ הוסיף אחרי שבנט פרסם את תגובתו: "ההסבר של בנט לנסיעת משפחתו לחו״ל,בניגוד לאזהרות שנתן לציבור, גרוע מהמעשה עצמו. 'מיום שישי למדנו יותר על הווריאנט'. אז למה לא עדכנת את הציבור ולא שינית את ההמלצה ? 0 אמינות".