יוליה מלינובסקי
יוליה מלינובסקיצילום: חזקי ברוך

עימות בקואליציה: לאחר פרסום מתווה הגיור על ידי שר הדתות מתן כהנא, במפלגות ישראל ביתנו ויש עתיד מבהירים שהמתווה אינו מקובל עליהם ומבחינתם הוא לא יקודם בכנסת, כך פורסם הבוקר (חמישי) בכאן רשת ב.

לפי הדיווח של הכתב זאב קם, ביום שלישי בערב התקיימה שיחה משולשת בין השר כהנא, שר המודיעין אלעזר שטרן מיש עתיד וח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, שהוגדרה "שיחה לא פשוטה".

שטרן ומלינובסקי הבהירו לכהנא שהמתווה שגיבש אינו מקובל עליהם וכי הם מדברים בשם המפלגות שלהם. מבחינתם, הנקודה הבעייתית המרכזית היא השארת הרבנות הראשית כגורם משמעותי בתהליך הגיור.

מלינובסקי, שמתואמת בנושא עם השר ליברמן, אמרה לכהנא: "זה פשוט לא יקרה. תשכח מזה". כהנא השיב לה: "להגיד שזה לא יקרה זה לא שיח בין שותפים. אני מתקדם עם החוק הממשלתי ואתם תעשו מה שאתם רוצים".

בישראל ביתנו וביש עתיד מתכוונים להעלות כבר בשבוע הבא להצבעה בקריאה טרומית את חוק הגיור שלהם, שמנוגד למתווה של השר כהנא ושל ימינה, והם דורשים מהקואליציה להצביע בעד ההצעות שלהם, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני

בתוך כך, יושב ראש ועדת החוקה של הכנסת חבר הכנסת גלעד קריב אמר לרשת ב': "זה בסדר גמור שבקואליציה כל כך מורכבת יש ויכוחים נוקבים. בסופו של דבר ההסכם הקואליציוני קובע שרבני ערים בישראל יוכלו לשוב ולגייר, אני בכלל טוען שבשביל זה לא צריך חוק גיור ולא בטוח שטוב שיהיה כאן חוק גיור, אפשר להסתפק בהחלטת ממשלה".

קריב הוסיף כי "אם בסוף ניתן לרבני ערים לגייר, אבל הרבנות הראשית תוכל למנוע מרבנים יותר מתונים לגייר, אז לא עשינו שום דבר. אם לא תגובש הסכמה לא נוכל להתקדם". לדבריו, השר מתן כהנא נמצא תחת התקפה מכוערת ובזויה מצד גורמים פוליטים וגם מצד רבנים שונים. " לא יהיה מתווה גיור אם הוא לא ישנה את המדיניות המחמירה", סיכם קריב.