ניתוח
ניתוחצילום: ISTOCK

הטעות הטראגית של הרופאה הסתיימה בקנס בלבד: בית המשפט בעיר לינץ באוסטריה קנס בסכון של 2700 יורו רופאה מנתחת שהורשעה כי כרתה בטעות את רגלו הימנית של חולה, למרות שהיתה אמורה לכרות את רגלו השמאלית.

האיש הגיע לבית החולים על מנת לעבור ניתוח לכריתת רגל, אולם הרופאה המנתחת סימנה בטעות את רגלו הימנית כמיועדת לכריתה במקום את רגלו השמאלית.

הטעות הטראגית של הרופאה התגלתה רק כעבור יומיים במהלך החלפת תחבושות של האיש, ולתדהמתו של המטופל נאמר לו כי הרופאים יצטרכו לכרות גם את רגלו השנייה, שהיתה אמורה להיכרת במקור.

במהלך הדיון בבית המשפט בלינץ הודתה הרופאה בטעות הטראגית, וטענה כי "נפל פגם בשרשרת ההוראות בחדר הניתוח". כאשר נשאלה על ידי השופטים מדוע סימנה את רגלו הימנית של המטופל לכריתה במקום את רגלו השמאלית, ענתה הרופאה המנתחת "אני פשוט לא יודעת".

למרות התשובה הלא ברורה וההודאה של הרופאה, החליטו השופטים לגזור עליה קנס בסך 2700 יורו בלבד, כאשר גם מחצית מהסכום הזה הומר לתשלום על תנאי בלבד.

בנוסף נדרשה הרופאה לשלם פיצויים בסך 5000 יורו לאלמנתו של המטופל, שהלך מאז לעולמו.

מבית החולים נמסר כי "התקרית המצערת התרחשה כתוצאה מרצף של נסיבות מצערות", ומנהל בית החולים פרסם התנצלות פומבית לאחר המקרה. הרופאה המנתחת עצמה עזבה מאז את בית החולים ועברה לעבוד במרפאה אחרת.