אביר קארה
אביר קארהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה (ימינה) הגיב אחר הצהריים (ה') על "חוק השוויון" שמקדם יו"ר סיעת כחול לבן בכנסת, ח"כ איתן גינזבורג.

קארה אמר: "שוויון? אני באמת לא מבין את המושג. אתה ואני לא שווים. לא בגובה, לא במשקל, לא ביכולת, לא בכישרון ולא במאמץ. כל החוקים הללו לא רק שלא מקדמים שוויון – הם מגדילים את הפערים בחברה ופוגעים בשוויון שאתה רוצה להשיג".

קארה פנה לח"כ גינזבורג: "אני מבין שיש דברים שאתה רוצה לקדם, הם כולם קשורים לחופש ולא לשוויון. מציע לשנות את השם של החוק לחוק החופש-2021".

גם שרת הפנים איילת שקד מתנגדת להצעת החוק, שבמסגרתה תעוגן בתיקון לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו הזכות לשוויון ואיסור אפליה. בסביבתה של השרה שקד הבהירו כי ייצאו נגד היוזמה, וזאת למרות שיו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, אמר באולפן ynet שייאבק על החוק.

סיעת כחול לבן מתכוונת להעלות את ההצעה לאישור ועדת השרים לחקיקה כבר בתחילת השבוע הבא. זאת למרות שאין כאמור הסכמה גורפת בקואליציה למהלך. רוב סיעות הקואליציה אמנם תומכות בהצעה, אולם בימינה מסתייגים ממנה בשל העובדה שהיא מגדילה לכאורה את מרחב התמרון של בג"ץ.

נוסח החוק החדש מבקש לקבוע כי "כל אזרח שווה בפני החוק; וכי אין פוגעים בזכויות הפרט של אדם מחמת דת, גזע, מין, נטייה מינית, מעמד אישי, ארץ מוצא, גיל או מוגבלות". בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "כבר בהכרזת העצמאות נקבע כי 'מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין', ומאז עקרון השוויון כזכות יסוד של האדם זכה לביטוי נרחב בפסיקת בתי המשפט ובדברי חקיקה רבים, אולם ערך השוויון עצמו טרם עוגן בחוק יסוד".