ניסיון הלינץ' ברמאללה
ניסיון הלינץ' ברמאללהצילום: Flash90

מיכאל שרעבי ודוד בן נתן, שני חסידי ברסלב שהותקפו אמש (רביעי) בכיכר מנארה ברמאללה בידי המון ששרף את רכבם, כמעט עברו לינץ', שנמנע ברגע האחרון בזכות התערבותם של שוטרים פלסטינים שחילצו אותם.

"משמיים השם שלח שליחים", אמר היום שרעבי לחדשות 13, "הכל ביד השם. שאלנו את המוכר שם איזה דרך הכי קצרה להגיע", סיפר שרעבי, "אני לא יודע אם טעינו או שלא טעינו, או שהוא כיוון אותנו בכוונה, לא בכוונה, אני עדיין לא יודע על זה שום דבר, ועברנו איזה ארבעה כפרים שהם בעצמם כבר עוינים ועברנו אותם, היה דגל פלסטין, קלטנו כבר משהו כזה לא תקין ולא ידענו במאה אחוז".

"תוך שניות זה בלוקים על כל הרכב, הכל התנפץ, בנס לא פגע", הוסיף שרעבי וסיפר כי בחקירת צה"ל אמרו להם שהם חשודים בתג מחיר והצתה. "שום דבר לא פגע בנו, כלום, לא זכוכיות, לא שום דבר, בלי שריטה".

לפי הדיווח בחדשות 13, במערכת הביטחון לא מקבלים את הטענות של שני החסידים כי נכנסו לרמאללה בטעות, וסבורים כי השניים נכנסו בכוונה לרמאללה כאשר חיפשו דרך קיצור לקבר הצדיק. כמו כן, טרם הוחלט אם להגיש נגד השניים כתב אישום, זאת לאחר שנחקרו על הפרת צו של אלוף פיקוד מרכז.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי החסידים הבינו במהרה כי הם נמצאים בשטח הפלסטיני, אך למרות זאת לא חזרו על עקבותיהם, חצו מחסומים ושלטים אדומים שהזהירו אותם מפני כניסה לשטח הפלסטיני. אמש נערך צה"ל להכניס עשרות של לוחמים במטרה לחלץ את השניים, אך לפני כן מנגנוני הביטחון הפלסטיניים התקשרו לצה"ל, בישרו להם על האירוע ואף העבירו תיעוד של השניים.