פרעות ביהודים בלוד
פרעות ביהודים בלודצילום: yonatan SindelFlash90

השייח' יוסוף אל-באז, האימאם של המסגד אל-כביר בעיר לוד, מזהיר את משטרת ישראל וראש עיריית לוד מפני האפשרות, כך לדבריו, לתקיפה של המסגד או הכנסיה במהלך צעדת הדגלים המתוכננת בעיר ביום ראשון.

האתר "כול אל-ערב" מדווח, כי אל-באז קרא לתושבים הערבים בעיר להגיע לאתרים הקדושים כדי להגן עליהם מפני תקיפה אפשרית. אנו מזהירים אותו (ראש עיריית לוד) ואת המודיעין שלו (משטרת ישראל) מפני ההתקפה על הערבים, כיוון שאנחנו נגן על עצמנו", אמר אל-באז.

עורך הדין ח'אלד אל-זבארקה, חבר הוועדה העממית בעיר לוד, אמר כי צעדת הדגלים בה ישתתפו גם תושבי איו"ש נחשבת ל"חממה לשנאה ולטרור" וכי "אין לה כל משמעות אלה התגרות והסתה נגד הערבים בעיר".

ביוני השנה נעצר השייח יוסף אלבאז בחשד להסתה לאלימות, טרור ואיומים והוגש כתב אישום בו הוא מואשם בהסתה לאלימות בפייסבוק ובאיומים על סגן ראש העיר לוד.

לפני מספר ימים תקף דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, את כוונת "ארגוני המתנחלים הימניים" לערוך צעדת דגלים בערים המעורבות לוד ורמלה.

קאנוע כינה את צעדת הדגלים המתוכננת "פרובוקציה" שתפגע ברגשות העם הפלסטיני ו"התנהגות גזענית" שהינה נדבך ב"התקפות" נגד הפלסטינים.

לדברי קאנוע, בגין התנהגות "גזענית" זו ישראל נושאת באחריות לצעדה "הפרובוקטיבית" אשר תיכשל נוכח הנחישות של העם הפלסטיני.

הוא קרא ל"פלסטינים" המתגוררים בישראל להיאבק נגד "הפשע" הזה ולסכלו בכל האמצעים והכלים, ללכד שורות עם העם הפלסטיני ולפעול לסיכול תוכניותיה של ישראל.