מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן מגבה את הלומים שחיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע בכיכר שער שכם.

"בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות ע״י מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים. הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים.

אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום. ישנה הערכות גדולה עם פריסה רחבה של כוחות משמר הגבול ברחבי הארץ ובירושלים בפרט וזאת בכדי לתת ביטחון לתושבים, הלוחמים ימשיכו לעמוד על המשמר באופן מקצועי ונחוש. כחיל מקצועי נלמד את הפרטים המדוייקים כמו בכל אירוע".

"הוצאתו להורג של מבצע פיגוע הדקירה בירושלים אכזרית ומשקפת את הפנים הפליליות והמכוערות של ישראל, והיא רק תחזק את עמנו", אמרו בחמאס. חברי כנסת מהרשימה המשותפת כינו גם הם את הירי במחבל "הוצאה להורג". עאידה תומא סלימאן כתבה כי מדובר ב"וידוא הריגה של אדם שלא מהווה יותר איום, פשע איום ונורא".

השר עיסאווי פריג' (מרצ) מסר כי "אם התמונה המשתקפת נכונה, לא מדובר רק בהפרה של הוראות הצבא והמשטרה, אלא גם במעשה שמבטא אדישות לחיי אדם שראוי שייחקר".

עופר כסיף כתב בטוויטר כי "עוד הוצאה להורג ללא משפט שנקלטה בעין המצלמה. ירי באדם פצוע או שרוע שאינו מהווה סכנה, יהיה מעשהו אשר יהיה, הוא פשע מלחמה בעליל".