נשות הכותל התעמתו עם ח"כ בן גבירחזקי ברוך

ברחבת הכותל המערבי בירושלים קיימו הבוקר (ראשון) נשות הכותל תפילת ראש חודש. הן אף קראו בתורה.

"אנו שמחות וגאות לקרוא בתורה בכותל המערבי ולהשמיע קול נשי במקום. ממשלת ישראל חייבת ליישם את מתווה הכותל בהקדם האפשרי", נמסר מטעם נשות הכותל.

מאות מתפללים קיימו מחאה במקום נגד תפילת הנשים. אל המחאה הצטרך ח"כ איתמר בן גביר שזעק נגד נשות הכותל שהתעמתו עימו.

"אל תחללו את הכותל, הכותל גם של חילוניים, גם של מסורתיים, גם של דתיים, גם של חרדים, אתן לא רצויות כאן, לא מייצגות אף אחד, תסתלקו מכאן", קרא בן גביר לעברן.

ח"כ בן גביר: נשות הכותל מנסות להפוך מקום קדוש - לזרחזקי ברוך

מאות מוחים נגד נשות הכותלחזקי ברוך

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "קבוצת נשות הכותל פעלה לכל אורך הדרך בניגוד להחלטות היועץ המשפטי לממשלה והחלטת בית המשפט, ולמרות שהחוק אוסר על קיום הפגנות ומחאות ברחבת הכותל המערבי, פעלו בניגוד לתקנות ולבשו חולצות מחאה. בנוסף, הוכנס ספר תורה בניגוד לנהלים".

נשות הכותל עם ספר התורה שלהן
נשות הכותל עם ספר התורה שלהןצילום: ערוץ 7

"משטרת ישראל ואנשי הקרן למורשת הכותל המערבי קראו לצדדים להימנע מאלימות ומחילול הקודש ופעלו להפריד בין הקבוצות. מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי עדן שמעון ניגש אל קבוצת נשות הכותל והזכיר להן את הסיכום מול משרד המשפטים ועל כך שהן מפירות את נהלי המקום והחלטת בית המשפט, והתחייבותן לנשיא המדינה להימנע מלבות את המחלוקת ברחבת כותל המערבי".

"הקרן למורשת הכותל המערבי מצירה על האירועים בראשי חודשים בכותל המערבי וקוראת לציבור להשאיר את הכותל המערבי כמקום קדוש ומאחד. הלילה, יודלק נר שמיני של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בסימן אחדות ואהבת ישראל", לשון הודעת הקרן.

ממרכז ליב״ה נמסר: "הכנסת ספר תורה לרחבת הכותל על ידי נשות הפרובוקציה היא בניגוד לתקנות ומהווה עבירה על החוק. על המשטרה לאכוף ולהתייחס לכך כמו לכל עבירה פלילית שמתבצעת במדינה".

"תמוהה מאוד העובדה שהמשטרה מאפשרת להן להכניס ספרי תורה, תוך פגיעה במאות הנשים שהגיעו לתפילת ראש חודש, לעבור על החוק ולחלל את קדושת הכותל. בכוונתינו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בעניין זה", אמרו בליב"ה.

ח"כ גלעד קריב פרסם הודעה הבוקר בה כתב, "מברך את נשות הכותל המסורות והאמיצות שקיימו הבוקר תפילה כמנהגן עם קריאה בתורה. נפעל ליישם את הסדר הפשרה ההיסטורי בכותל המערבי, שזוכה לתמיכה קואליציונית רחבה. לא נאפשר למסע ההסתה של נתניהו ודרעי שנובע ממניעים פוליטיים ואישיים צרים להבעיר את הכותל ולהעמיק את הקיטוב בחברה הישראלית ובעם היהודי בארץ ובתפוצות".

נזכיר כי בשבוע שעבר נועד נשיא המדינה הרצוג עם נציגי הרפורמים והקונסרבטיביים וביקש אותם להוביל להרגעת הרוחות. בפגישה נכח גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב. בפגישה גינה הנשיא תופעות של אלימות מכל סוג שהוא וקרא לאחדות השורות.

מנכ"לית נשות הכותל: רוצות להתפלל עם טלית ותפילין ובקול רםשלו שלום/TPS

קומונרית תנועת אריאל קדומים, רחל פוקס סיפרה לערוץ 7 על הגעתם של 500 מבני חבריה ב' לכותל המערבי כדי לחזק את המתפללים בכותל המערבי. "יצאנו לפנות בוקר לכותל להתפלל בכותל תפילת ראש חודש ולחזק כמנהג המקום הקדוש".

"תנועת אריאל באה לומר אמירה פשוטה- עם ישראל חי, ורוצה כותל אחד לעם אחד. מכאן אנחני ממשיכות ליומיים של התנדבות בתל אביב במסגרת מסע מושבות ונדליק נר שמיני ברחבי העיר. לאחר מכן נצא תנועת אריאל יוצאות לחזק את היהודים בערים המעורבות ונניף את דגל ישראל בגאווה כתמיכה וחיזוק", דברי פוקס.