ח"כ מיכאל מלכיאלי
ח"כ מיכאל מלכיאליצילום: חזקי ברוך

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הסביר הבוקר (ראשון) מדוע קיים צורך בהקמת מטה משותף לש"ס וליהדות התורה בכל הנוגע לרפורמות המוצעות על ידי הממשלה סביב הסטטוס קוו.

"כשמקימים מטה משותף יש לזה משמעות הרבה יותר עמוקה", הסביר בראיון לרדיו 'קול חי'. "צריך להבין שבממשלה הזו התרגלנו לגזירות, אם זה הכשרות, חוק הדיינים ויש להם גם בקנה עוד דברים, אבל יש דברים שהם בלתי הפיכים.

"את מתווה הכשרות למשל אפשר לשנות בע"ה כשנחזור לשלטון. אבל בנושא הגיור- אחרי שבית דין יכריזו על אדם שהוא יהודי, זה בלתי הפיך".

מלכיאלי מסביר: "יש דברים שהסכנה כבדה מאוד ויושבים יחד אנשים בעלי ניסיון מגיעים לפתרונות טובים יותר ולכן הצורך במטה משותף. בכל הדברים אנחנו פועלם ביחד, אבל יש דברים שהם מעבר וצריך לפעול ביחד במאבקים ולא רק פנים פרלמנטריים".

לדברי מלכיאלי, "יש פה מאבק חוצה מגזרים. מתן כהנא מבחינתי זו חידה. אמנם יש מחלוקות עם הנציגות הדתית, אבל חשבתי שנציגים כמו כהנא ואורבך יאבקו איתנו יחד בנושאי שבציפור נפשה של היהדות. לא חלמתי שאדם שמזהה את עצמו כאדם דתי יהיה המוביל להרס הדת. הוא אפילו לא נגרר. במקום שמתן כהנא יהיה השר לשירותי הדת, הוא השר להרס שירותי הדת. הוא זה שמתחזק את הקואליציה, ברמיסת כל קדשי ישראל".