ז'נט דעבול ז"ל
ז'נט דעבול ז"לצילום: באדיבות המשפחה

לפעמים מתנדבי זק"א נקלעים למעורבות אישית בזירות הקשות אותן הם פוקדים סביב השעון. המקרה הבא שאירע בשבוע שעבר היא אחת מהן.

תאונה קשה אירעה בשבוע האחרון בכביש 431 סמוך לראשון לציון. בתאונה נהרגה למרבה הצער נהגת רכב כבת 60 לאחר שרכב התנגש בה מאחור.

בין מתנדבי זק"א שהוזעקו למקום לטפל בכבוד המת היה מפקד מחוז מרכז בזק"א משה גמרו שנדהם לגלות כי המנוחה היא לא אחרת מאשר אשת חברו הקרוב אסף דעבול, סגן ראש עיריית ראשל"צ.

קשה לתאר את התחושות הקשות של משה גמרו שנאלץ לטפל בזירה בה מצאה את מותה ידידה קרובה שהיא ובעלה היו בני בית אצלו במשפחה.

מאז האירוע ועד לרגע זה מלווה משה גמרו את משפחת דעבול ועוטף אותם במעטפת של סיוע ועזרה הן בזירה עצמה והן בהליכים השונים לאחר מכן.

בעיקר נדרשה המעורבות של זק"א בשחרור הגופה לקבורה. משה גמרו יחד עם אנשי המחלקה המשפטית בזק"א עמלו ללא לאות לזרז את התהליך עד לשחרור והבאתה לקבר ישראל כדת וכראוי.

משפחת דעבול הודתה נרגשות לצוות המחלקה המשפטית ובמיוחד לידיד המשפחה מפקד מחוז מרכז בזק"א משה גמרו, שעמד לצד המשפחה ברגעיה הקשים וסייע בכל התהליך עד לשחרור "בזכותכם הצלחנו להביא את אימנו לקבורה עוד היום בכבוד הראוי" מסרו בדברי הערכה למתנדבים.

משה גמרו, מפקד זק"א מחוז מרכז, מסר: לצערי אני מכיר אישית את משפחת המנוחה. המקרה הוא קשה וכואב, מרגע קבלת הקריאה ליווינו את בני המשפחה וסייענו להם בכל הנדרש גם בזירה במשך כל שעות הלילה והיום עד לשחרור והבאה לקבורה".