כמו בימי מרד החשמונאים לפני יותר מאלפיים שנים עם ישראל נמצא במצב חירום. מתברר שמעצמה כמו איראן, שהכריזה כבר לפני שנים על החלטתה להשמיד את מדינת ישראל, מתקרבת אל הנשק הגרעיני.

ההערכה של כל המומחים מדברת על חודשים או שבועות עד לפצצה. השיחות המדיניות בוינה כשלו ומדינת ישראל נמצאת ברגע האמת. בין אם מדובר בפעולה צבאית ישראלית, בין אם מדובר בפעולה אמריקנית או משולבת, כל פעולה כזו יכולה להוביל למלחמה גדולה מול האיראנים עם אלפי הרוגים ונפגעים בחזית ובעורף.

מדינת ישראל חייבת להיערך לקראת האתגר הזה. ההיערכות לא יכולה להיות רק צבאית, אלא גם פוליטית. כדי לצאת למלחמה צריכה להיות ממשלת אחדות בעם ישראל. היום, הממשלה שמנהיגה את עם ישראל מייצגת חלק מהציבור היהודי, שרובו לא מיוצג בה. מדינת ישראל בשעת חירום כזו, בשעה שהאיראנים מגיעים בקרוב לנשק גרעיני שהוא איום קיומי על מדינת ישראל, חייבת ממשלת אחדות רחבה של כל הכוחות הציוניים והיהודים - לא ממשלה שנשענת על ערבים שברגע שתהיה מלחמה היא לא תוכל לתפקד.

בממשלה כזו טבעי שהגורם המוביל יהיה הליכוד שקיבל את רוב קולות הציבור היהודי. במרכז ממשלת אחדות כזו צריך לעמוד הגוף המרכזי ומסביבו כל המפלגות היהודיות והציוניות.

כל ההכנות הצבאיות הן חסרות ערך ומשמעות כאשר בראש המדינה עומדת ממשלה שלא מסוגלת לצאת למלחמה והאיראנים יודעים זאת - ולכן הם רצים אל הגרעין.

רק שינוי של כל המערכת הפוליטית - כמו שהיה לפני מלחמת ששת הימים - ישנה את התמונה.

אני מקווה שהקריאה הזו תיפול על האוזניים הקשובות של הציבור והפוליטיקאים שאני מאמין שיש להם מצפון יהודי וציוני.