הדלקת נר חנוכה בחומש
הדלקת נר חנוכה בחומשצילום: דוברות

עשרות יהודים השתתפו הערב (ראשון) בהדלקת נר שמיני של חנוכה בחורבות היישוב חומש בצפון השומרון.

את ההדלקה הוביל גרעין התיישבות המתחדש בשא-נור בהשתתפות ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, חה"כ אורית סטרוק, הרב אלישמע כהן מרבני ישיבת חומש ונוספים.

במהלך אירוע הדלקת הנרות אמרה חה"כ סטרוק ממפלגת הציונות הדתית כי "אנחנו מסיימים את ר"ח טבת. הבוקר התפללנו תפילת ר"ח וביקשנו מהקב"ה 'שתעלנו בשמחה לארצנו ותיטענו בגבולנו'. שתיטענו בגבולנו זה כאן, בחומש וסמוך לכאן בשא-נור. זה הגבול שלנו, לצערנו. זה הגבול שממנו אסור לסגת יותר.

''עד לכאן הגיעו תהליכי הנסיגה והגירוש. מהמקום הזה גרשו את התושבים והרסו את הישובים, אבל מדינת ישראל כמדינה מהמקום הזה עוד לא נסוגה. לכן זה הגבול ולכן מי שנמצא כאן ודואג שמדינת ישראל תהיה כאן, מקיים בגופו את 'ותיטענו בגבולנו'. מכאן אנחנו לא ניסוג. לא נסכים בשום פנים ואופן שמדינת ישראל תיסוג אפילו לא רבע מילמטר אחד. כאן עוצרים ומכאן רק מתקדמים ומחזירים את הישובים".

סטרוק בחומש
סטרוק בחומשדוברות

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן ציין במהלך האירוע כי ההדלקה הייתה אמורה להיות בשא-נור אבל נסיבות כאלה ואחרות גרמו לכך שזה לא יצא. לדברי דגן, "כולנו שולחים ברכה לגרעין שא-נור שפועל פעם אחר פעם להעלות את הנושא לראש סדר העדיפויות ולדעת הקהל בדרישה לתקן את העוול בשא-נור וכמובן גם מה שישיבת חומש עושה כאן".

"באתי להגיד שני דברים", הוסיף דגן. "האחד הוא שהדלקנו הערב את הנר השמיני ובכל יום הוספנו עוד אור ועוד אור ומה שקורה כאן זה אור גדול של ישיבת חומש ואור גדול של גרעין שא-נור. האורות האלה יהיו לאבוקות גדולות שיאירו את כל האזור ויש כאן עוד הרבה מקומות להקים עוד ישובים ולתקן את העוול הזה שהיה כאן. אנחנו לא שוכחים שזה מוטל עלינו ואנחנו נתקן את הטעות הזאת, הפשע הזה של הגירוש. נתקן את זה בצורה טובה יום אחרי יום".

"הדבר השני הוא שאני רוצה להודות לכם, החלוצים של חומש והגרעין של שא-נור, בשם כל עם ישראל. על ההתמדה על מסירות הנפש, על האכפתיות ועל זה שאתם מביאים דוגמה ומופת לעם ישראל כולו. בעז"ה, בדיוק כפי שהיה בימים האלה, בזמן הזה - מעטים מול רבים, צודקים מול טועים, נהיה מחוייבים לנצח גם כאן" אמר דגן במהלך האירוע.

נציג גרעין התיישבות המתחדש בשא-נור, יצחק צוקרמן, הדגיש במהלך האירוע כי "יש מלחמה אחת של רבים מול מעטים שבה אנחנו מפסידים כרגע, נמצאים בעצלתיים קצת, וזה פה באיזורים האלה. הייתי שמח שנצא מהנקודה הזאת יותר חזקים בגבורה היהודית האיתנה שעומדת על שלה. יצא לי להיאבק לאחרונה גם על נושא האבנים המושלכות על יהודים בכבישים וזאת אותה הנקודה גם שם. המשותף לשניהם הוא חוסר רצון לפעול מצד האנשים שלמעלה ואת זה אולי נחזק בחג החנוכה הזה". כמו כן הודה צוקרמן לכל מי שהגיע וכן למועצה אזורית שומרון על התמיכה והעזרה לאורך הדרך, באירוע זה ובאירועים קודמים.

בני גל שגורש מישובי צפון השומרון סיפר כי לנוכחים על פעילות הגרעין מאז הוקם. "גרעין שאנור המתחדש פועל בשנה וחצי האחרונות עולה ומתאמץ להחזיר עטרה ליושנה בשא-נור. אנחנו מוסיפים ורוצים להגיע לתיקון הדלקת נר התיישבות, הנר היהודי בצפון השומרון. אנחנו נמשיך להגיע ולהגיע ולפעול למען המקום" סיפר גל.