מאבטח בן 34 נפצע באורח בינוני בפיגוע דריסה שאירע הלילה (שני) במעבר תאנים בשומרון, ליד טול כרם.

המחבל הדורס, בן 16, נורה וחוסל על ידי מאבטחים במעבר. המאבטח הפצוע טופל על ידי מד״א ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר.

למחבל לא רישיון נהיגה ועל פי החשד, הוא רב עם אביו ולקח ללא רשות את מכוניתו. עם הרכב הוא דהר במהירות גבוהה של כ-100 קמ"ש למחסום והתנגש בעמדה. מאבטחים שהיו במקום פתחו באש לעבר הרכב וחיסלו את המחבל.

שר הביטחון בני גנץ שקיבל עדכון בעקבות הפיגוע במעבר תאנים, שיבח את המאבטחים במקום על התגובה המהירה וביקש למסור איחולי רפואה שלמה למאבטח שנפצע בתקרית. הוא הנחה על קיום תחקיר מקיף, הפקת לקחים והעלאת כוננות ודריכות בכל המעברים ביהודה ושומרון.

ממשרד הביטחון נמסר כי "בשעה 1:20 התנגש מחבל כבן 16 בעמדת הבידוק בכניסה למעבר ופגע באחד המאבטחים, שנפצע באורח קשה. מאבטחים נוספים של רשות המעברים במשרד הביטחון הגיבו במהירות, ירו במחבל וניטרלו אותו. המאבטח פונה לבית החולים שיבא בתל השומר וככל הידוע לא נשקפת סכנה לחייו".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, איחל החלמה מהירה למאבטח הפצוע ושיבח את תגובת המאבטחים שניטרלו את המחבל במהירות. "תגובתם המהירה של המאבטחים שמיד חתרו למגע וחיסלו את המחבל ולא נרתעו מהקולות שנשמעו בימים האחרונים ראוייה לשבח. כך צריך, לא להסס ולפעול מול המחבלים ללא מורא וללא פחד, ידעו כל אויבי ישראל כי מי שינסה לרצוח יהודי דמו בראשו".

דגן קרא לחברי הממשלה ללמוד מתגובת המאבטחים: "אני קורא ואף דורש מכל חברי הממשלה, לגבות בצורה מלאה, את המאבטחים הגיבורים שהגיבו כנדרש וחיסלו את המחבל. על הממשלה ללמוד מהמאבטחים הצעירים הללו איך מנצחים את הטרור, כיצד חותרים למגע ומחסלים את המחבלים. השומרון מחזק את המאבטחים ועומד מאחוריהם".

מפקד מג"ב מוקיר תודה ללוחמי הפיגוע ליד שער שכםדוברות המשטרה

בשבת אחר הצהריים נפצע אברהם אלמליח בפיגוע דקירה סמוך לשער שכם בירושלים שבוצע על-ידי מחבל פלסטיני מסלפית ששהה בישראל ללא היתר, אלמליח נפצע באורח בינוני. המחבל חוסל.

הפצוע פונה על-ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א לבית החולים שערי צדק. אתמול הוא נפגש עם לוחמי מג"ב רש"ט ש' ורס"ר ל' שנטרלו את המחבל.

התיק נגד שני הלוחמים שירו במחבל ונחקרו במח״ש צפוי להיסגר מחוסר אשמה כבר השבוע. המפכ''ל רנ''צ קובי שבתאי שכינה את הלוחמים ''גיבורים'' צפוי להעניק להם ציון לשבח את פעולתם המהירה בזירת הפיגוע.

כאמור הלוחמים ביקרו אתמול את הפצוע שנפגע בפיגוע, אברהם אלמליח, והוא הודה להם ואמר: "תודה רבה שהצלתם אותי, בלעדיכם אני לא יודע אם הייתי פה". אחיו הוסיף כי "הקב"ה שלח אתכם בזמן הנכון ובמקום הנכון".

הלוחמים מבקרים את הפצועדוברות המשטרה

בעמותת זכרון מנחם בירושלים נערך אמש (ראשון) טקס הדלקת נר שמיני של חנוכה במעמד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, ראשי העמותה חיים ומירי ארנטל, סגל הפיקוד של משטרת ירושלים, קצינים ושוטרים. באירוע המרגש השתתפו גם שני שוטרי מג״ב שנטרלו בשבת את המחבל שביצע פיגוע סמוך לשער שכם.

במעמד הדלקת נרות החנוכה אמר מפקד מחוז ירושלים לשני השוטרים: ״אני לא יכול לדמיין מצב של תגובה טובה יותר מהמענה שלכם אתמול לפיגוע. המודעות שלכם מול הסיטואציה והכניסה למצב הובילה לתגובה מהירה ונחושה. כל המשטרה וכל העם מאחוריכם. ישר כוח ענק עשיתם עבודה מקצועית ונחושה, הגיבוי שלנו הוא מלא ואנחנו איתכם לאורך כל הדרך״.

בכאן 11 דווח כי החקירה שנפתחה נגד הלוחמים במח"ש צפויה להסתיים בימים הקרובים. מוקדם יותר קיבלו הלוחם והלוחמת בחזרה את נשקיהם שנלקחו לבדיקה בליסטית לאחר הפיגוע.

נציין כי בניגוד להודעת הפרקליטות אתמול כאילו החקירה באזהרה היא נוהל קבוע, בשני הפיגועים הקודמים בעיר העתיקה בהם נורו המחבלים, השוטרים רק העידו.

בתוך כך, לאחר שאתמול פורסמו פרטיה, השוטרת שניטרלה את המחבל ביקשה ממפקדיה שלא לשוב לשרת בשער שכם, מחשש שפלסטינים ינסו לפגוע בה.

תיעוד הפיגוע ליד שער שכם

חקירת מח"ש התמקדה בשאלה אם הירי הנוסף של השוטרים במחבל, בעודו שוכב פצוע על הקרקע, היה מוצדק. ראש הממשלה נפתלי בנט שב וגיבה הבוקר בפתח ישיבת הממשלה את הלוחמים. "הסרטון המלא לא מותיר מקום לספק. הלוחמים פעלו בצורה מצוינת. הם נטרלו את הדוקר באופן מתבקש ומגיעה להם הערכה מכולנו", אמר בנט.

הלוחמים אמרו בחקירתם כי הם פעלו לפי הנהלים. ״בהתחלה שמענו צעקות וחשבנו שמדובר בקטטה, ואז ראינו מישהו שדוקר אדם אחר", הם שיחזרו. "אחרי שדקר אותו הוא התנפל עלינו וניסה לדקור אותנו. ירינו לעברו אחרי שהוא היה על הרצפה מכיוון שהוא המשיך לזוז אחרי הירי הראשון והוא מבחינתנו יכול היה להוות סכנה כי הוא היה חמוש בסכין. פעלנו לפי הנהלים״.

3 תיקי חקירה נגד שוטרים שנטרלו מחבלים - עדיין פתוחים

בכאן 11 פורסם כי שלושה תיקי חקירה נגד שוטרים שנטרלו מחבלים עדיין פתוחים, למרות שבשניים מהם חלפו כבר חמש ושש שנים. מדובר בשוטרים שנטרלו מחבל שביצע פיגוע דקירה בארמון הנציב באוקטובר 2015. שוטרים שנטרלו מחבל שניסה לדקור בשער שכם בחודש פברואר ב-2016 ושוטרים שנטרלו מחבל שניסה לבצע פיגוע דריסה באבו דיס ביוני 2020.

בשני המקרים הראשונים הגישו משפחות המחבלים ערר על כוונת מח"ש לסגור את התיקים, אך הפרקליטות טרם קיבלה החלטות. במקרה השלישי הוגש ערר נגד החלטת הפרקליטות הצבאית שלא להעביר את התיק למצ"ח.