גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, השתתף היום (שני) בכנסת בדיון על הבעיות הלוגיסטיות שעלולות להתעורר במשק החירום במקרה הצורך, כשההסתמכות היא על נהגים שחלקם נמנים על ערביי ישראל.

"אני מלווה את מערכת הביטחון כראש ארגון בשגרה והמצב מאוד מטריד. אם חלילה ניקלע לכמה חזיתות במקביל אנחנו בבעיה אמיתית", אומר בן הרוש בראיון לערוץ 7.

לדבריו, "אם אני צריך להביא טנקים ואספקה לחזית, אין לי נהגים ואין לי ציוד שאני יכול לספק גם לצבא וגם למשק האזרחי. אנחנו בבעיה שהולכת ומחמירה במשך כל השנים. יש מחסור של כ-5,000 נהגים. מדינת ישראל השקיעה מיליארדים בנמלים באשדוד ובחיפה שאמורים לפעול 24 שעות, אבל אין לנו נהגים להפעיל אותם. קל וחומר, לגבי צה"ל, שצריך לתת מענה בשגרה ובחירום. כולם עוצמים עיניים ומישהו צריך להתעורר".

בן הרוש מספר שהיצע הנהגים הולך ויורד. "אין נהגים חדשים כמעט. יש פרישה באופן תמידי. כל שנה כ-2,000 נהגים עוזבים הן בגלל בעיות גיל והן בגלל בעיות בריאותיות. לא מצטרפים נהגים בגלל רגולציה של משרדי הבריאות והתחבורה. חסרים נהגי אוטובוסים וחסרים נהגי משאיות. אם פורצת מלחמה בשתי חזיתות יש לנו בעיה אמיתית".

"אמרתי לכל הגנרלים לאורך השנים: הרי אחרי כל מבצע או מלחמה יש תחקירים. למה אף אחד לא מתקן את המצב? לצערי, אין מבוגר אחראי. במגזר האזרחי אנחנו מעסיקים נהגים בני 78 ו-80. זה נשמע הגיוני? המדינה חייבת להתעורר. כשאי אפשר לתת שירות לשוק אזרחי ודאי שהצבא בבעיה. הצבא הרי בנוי גם על המשק האזרחי. אין לנו מספיק נהגים ומובילים", הוא מוסיף.

בן הרוש נשאל לגבי גיוס נהגים ערבים נוספים ואומר שבשעת חירום לא מדובר בפיתרון נכון. "אני בעד גיוס נהגים ערבים, אבל גם היום כבר יש הרבה כאלה והם לא מחוייבים במילואים. מה עשינו בזה? אני רוצה לעודד את החיילים שלנו. שנהגים יוכרו כבעלי מקצוע מועדף".

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו