כרמיאל
כרמיאלצילום: יעקב כהן, פלאש 90

אחרי למעלה משני עשורים השלב הראשון להקמת מרכז רפואי בכרמיאל יצא לדרך.

התכנית שהוכנה בשיתוף עם משרד הבריאות, רשות מקרקעי ישראל ועיריית כרמיאל עלתה לדיון השבוע בועדה המקומית והומלצה להפקדה בועדה המחוזית לתכנון ובנייה. המרכז הרפואי ימוקם בכניסה המערבית של העיר כרמיאל, הגובלת ברחובות דרור ורח' קק"ל, סמוך לכביש 85.

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי אמר כי "המרכז הרפואי תוכנן להיות שיקומי ואמור כעת על פי התכנון לשנות את ייעודו בהמשך למרכז רפואי כללי. התכנית שאושרה מהווה מסגרת תכנונית להקמת בית חולים שיקומי ושירותים רפואיים נוספים שיבנו באופן הדרגתי".

"לאחר אישורה של הועדה המחוזית והכנת הפרוגרמה הסופית יוצא מכרז לבינוי והפעלה של המרכז הרפואי האזורי בכרמיאל", הוסיף ראש העיר שאמר כי הוא מקווה שבתוך שלוש שנים יחלו עבודות ההקמה לבית החולים אשר יספק מאות מקומות תעסוקה לתושבי כרמיאל.

ראש העיר ציין כי מזה כשנה וחצי הוא נמצא בדיאלוג ובדיקת היתכנות לשיתופי פעולה עם שני בתי חולים אחרים אשר הביעו עניין בשותפות בפרוייקט.

בית החולים השיקומי יכלול חדרי מיון, חדרי אישפוז, שירותי רפואה, מעבדות, מכוני מחקר ופונקציות נלוות ושירותים נוספים, כגון: בריכה טיפולית, מלונית, מעונות סגל בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בשלב א' יוצבו בו 350 מיטות שיקום, בשלב ב' יתווספו 100 מיטות שיקום ועוד 450 מיטות בשלב ג' עבור חדר מיון קדמי, מרפאות חוץ ו-2-3 חדרי ניתוח.