תומכי נתניהו והמחנה הלאומי מפגינים הערב (שלישי) בכיכר הבימה בתל-אביב, במחאה נגד הקואליציה שחלקים ממנה מנסים לפגוע בזהות היהודית של מדינת ישראל, כך לדברי מארגני ההפגנה.

אל העצרת הגיעו חברי הכנסת מהאופוזיציה, רבנים, פעילי ימין ומשפחות שכולות, שיביעו מחאה גם על השותפות של מפלגת רע''מ בממשלת בנט-לפיד.

המפגינים מחזיקים שלטים עליכם נכתב "ממשלה יהודית במדינה יהודית", "ביבי המלך", "בנט מסוכן לישראל", "החזירו לנו את הדמוקרטיה" וכן "הצילו - תינוק מגודל מנהל את המדינה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' נשא דברים בהפגנה. "ערב טוב ישראל המאמינה. לא ישראל הראשונה, לא ישראל השניה, ישראל אחת. ישראל המאמינה. ישראל המאמינה במדינת ישראל. ישראל המאמינה בארץ ישראל, שהיא כולה שלנו. ישראל המאמינה בהתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל. ישראל המאמינה בצה"ל - בלוחמים, במפקדים, בגבורה, ברוח הלחימה וביכולת לנצח. ישראל המאמינה בעם ישראל כולו, על כל גווניו, מאמינה בכוחו, בחוכמתו, ובעצמתו. ישראל המאמינה שאנחנו חייבים להישאר עם אחד ומאוחד. ישראל המאמינה בקדוש ברוך הוא. ישראל המאמינה בתורה ומכבדת את הרבנים. ישראל המאמינה בצדקת דרכה, בנחישות, בתקווה, ובקול גדול. ישראל המאמינה בעצמה, בכוחה, וביכולתה לחזור ולהנהיג את ישראל בדרכה. ישראל המאמינה שהיא, היא הרוב בעם".

"ישראל המאמינה שאפשר וחובה לתקן. ישראל המאמינה שהאחריות למדינה היהודית מוטלת על כתפיה. ישראל המאמינה בכוחה לפעול ולשנות ולהפיל את הממשלה הרעה הזו ולהקים במקומה ממשלה יהודית, ציונית, ולאומית לישראל. ישראל המאמינה בדמוקרטיה ובהכרעת הרוב ולא תיתן שיגנבו לה את הדמוקרטיה ברדיפה משפטית. ישראל המאמינה שחייבים לתקן את מערכת המשפט ולשמור על הדמוקרטיה הישראלית. ישראל המאמינה שיכול להיות כאן זול יותר, שאפשר שנצליח לסגור את החודש ולקנות כאן בית במחיר שפוי, שאפשר לפתור את משבר התחבורה והפקקים. כאן, חברים, נמצא רוב העם", הוסיף סמוטריץ'.

לדבריו, "הרוב מפסיק להיות דומם, יוצא מהאדישות ולוקח אחריות. הרוב שיחזור בעזרת השם ובעבודה קשה להנהיג את מדינת ישראל הרבה מאוד שנים קדימה".

'הציונות הדתית התעוררה והגיעה להפגין'

ח"כ שלמה קרעי אמר בהפגנה, "כמה טוב לחיות במדינה יהודית. מדינתו של העם היהודי. כמה נוח להיות חילוני או מסורתי ולדעת שאתה בטוח בארצך. שבכל מקום תמצא כשר, ותרגיש את השבת, ואת היהדות. הזהות שלך מלווה אותך לאורך כל חייך וילדיך יכולים להתחתן בלי חשש מהתבוללות כמעט, בחתונה יהודית לפי מסורת ישראל".

'קבלת עול מלכות שמים' עם הרב יצחק בצרי בהפגנה בתל אביב

"לצערנו, קמו עלינו לכלותינו. חבורה שבזה לכל זה. שמואסת בכל דבר שריח מסורת ויהדות נודף ממנו. בשם ערכים אוניברסליים הם רוצים לנתק את הקשר בן אלפי השנים, של העם היהודי לאלוהיו ולמורשתו.
זו המלחמה הקשה ביותר. בשביל כסא, בשביל ג׳וב, הם מוכנים להרוס במו ידיהם את הזהות היהודית שהיא היא, החוסן הלאומי שלנו", הוסיף קרעי.

לדבריו, "אבל אנחנו כאן עם ראש יהודי מורם. לא תעזור להם מערכת משפט מושחתת, לא יעזרו להם חוטי קנבס גסים לתפירת תיקים, לא יעזרו להם חוקים אנטי דמוקרטיים וסתימת פיות וגם לא תקשורת מגוייסת. אנחנו כאן במלחמת עצמאות מחודשת על ריבונותנו בארץ הזו ועל זהותו של העם הזה במולדתו".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן אמרה, "אני רוצה להגיד תודה לציבור הכיפות הסרוגות. אני רוצה להגיד לאיילת ולנפתלי, אף אחד לא יצליח להפריד את הברית של המסורתיים והדתיים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר, "איזה מחזה מדהים, חילונים, דתיים, מסורתיים, חרדים, יהודים. איזו אחדות, איזו אהבה, איזו אחווה ואנחנו בעז"ה ננצח. ומול המחזה המדהים הזה, כמה שפלות ובושה".

"לפני שבועיים נרצח עלם חמודות, ילד של כולנו, אליהו דוד קיי הי"ד, באותו היום של הלוויה בכנסת, מה עושים בשמאל המטורלל, כנס על אלימות המתנחלים. אתם מבינים, מביאים יהודי שנרצח לקבורה והם מדברים על אלימות. תתביישו ,אמרתי להם, אין לכם לב, זעקתי עד שהוציאו אותי. הערב הגיע והדיונים במליאה התחילו ועליתי על הדוכן והיו"ר היה מנסור עבאס. בואו נעמוד כולנו דקת דומיה לזכר יהודי שנרצח, אמרתי לחבריי וכולם עמדו, חוץ מאחד. דודי עמד, קרעי עמד, דרעי עמד, אורלי לוי עמדה, עיסאווי פריג' עמד. ומי לא עמד, השותף שלהם מנסור עבאס. איזו בושה, איזו חרפה. אמרתי לו, מנסור איפה הכבוד שלך? למה לא עמדת? יהודי נרצח ע"י בן עוולה ונוכל חמסניק, למה לא עמדת?", סיפר בן גביר.

הוא הוסיף, "אני אומר לכם למה הוא לא עמד. אין לו כבוד, אין לו בושה. הוא מצפצף על כולנו. אבל מנסור לא לבד, הוא למד מעוד מישהו שאין לו בושה. ראש ממשלת ישראל בנט, גם לו אין בושה. נכון הוא לא מהאחים המוסלמים ולא בעד רצח יהודים, אבל הוא כן נותן להם להיות בממשלה וכן שיקר כשאמר שלא יישב עם עבאס. זה אותו בנט שאמר שלא יתן ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה וכן הונה כשאמר שלא ילך עם השמאל. בושה".

"אנחנו צריכים לצאת לרחובות, להגיד רוצים כאן מדינה דמוקרטית, רוצים ממשלת ימין מלא מלא, רוצים שלטון, רוצים ניצחון", סיכם בן גביר.

צילום: אלישיב רקובסקי/TPS

שעות ספורות לקראת העצרת התבטא רבה של צפת הרב שמואל אליהו: "הם ניסו, הם כתבו תוכניות, הם רקמו חלומות, ולא הצליחו. ב"ה הרוב היהודי במדינה לא נתן להם. עכשיו הם חברו למיעוט הערבי ואת כל התוכניות הם מוציאים מהמגירה ומתחילים ליישם אותן".

"הם אומרים במפורש שהמטרה היא לפרק את הדנ"א של המדינה, פשוט כך. יש לנו אפשרות להיאבק ולשנות את המגמה. יש כוח לאזרחים במיוחד כשאנחנו רוב העם".

הרב אליהו תקף את הממשלה: ''אין להם לגיטימציה. הם עושים את זה אולי מכוח החוק, אבל בלי שום צדק מוסרי, בלי שום לגיטימציה. הם רימו את האנשים. אנחנו צריכים למחות ובעז"ה ננצח".