ים המלח
ים המלחצילום: אלכס טאובין

תערוכת צילומים חדשה בה מככבים צלמי עיתונות מובילים, מציגה את הימה באור שונה ובפרספקטיבה אחרת מאלו שהורגלנו אליהן.

התערוכה - יוזמת המועצה המקומית תמר בשיתוף קניון ים המלח -מביאה את הסיפור של ים המלח בצורה עכשווית ורלוונטית.

אסף אלפסי ממפיקי התערוכה: "מצד אחד אנחנו מראים לקהל את אחד המקומות היפים בעולם ומהצד השני לא מתעלמים מהתהליך שעבר על האזור במרוצת השנים. נתנו יד חופשית לצלמים להביא את הזווית ראיה היחודית שלהם ולספר את הסיפור של ים המלח".

משולם פודור, מנכ"ל קניון ים המלח: "בתערוכה הראשונה שהחלה לפני שנה הגיעו מעל ל- 100,000 מבקרים. אנחנו נותנים לקהל מבט על ים המלח בצורה שהם לא הכירו". פודור מסביר: "כשתייר מגיע לאזור לשעה או שעתיים הוא לא רואה את כל הקסם של המקום. אנשים שמבקרים באזור שנים וחושבים שהם מכירים את האזור, נשארים פעורי פה אחרי אחרי כל ביקור. בתערוכה אנשים לומדים להכיר רבדים חדשים של ים המלח".

בתערוכה משתתפים, בין היתר, מיקי שיפיצר, אלכס טובין, עמית שאבי, אלכס קולומויסקי, אוהד צוייגנברג, יואב דודקביץ ואחרים. "כל צלם הביא את הזווית היחודית שלו" אומרת בל פלד, ממפיקות התערוכה, ומוסיפה: "יש משפט שאומר "כשם שאין פרצופיהם שווים, כך אין דעותיהם שוות", גם פה בתערוכה כל צלם הביא את הסיפור היחודי שלו והיבט אחר על ים המלח".

מיקי שפיצר שמציג בתערוכה תמונות של זריחה בים המלח: "כצלם טבע ונוף שמצלם ברחבי העולם
קרחוני ענק, הרי געש יורקי אש. אין דבר מיוחד ומרגש כמו לצלם בים המלח שלנו. צלמי טבע אוהבים נוף משתנה וים המלח לצערינו הוא אחד כזה, מאתגר משתנה מיוחד ומרגש. לא לישון בלילה להספיק להגיע לים לפני הזריחה, להתהלך בין בולעני ענק ולבין ספק אדמה ספק חול שמתפורר מתחת לרגליים, זהו הריגוש האמיתי. בחרתי בתמונות האלה להראות את היופי המיוחד של הים וכמה אנחנו צריכים לשמור עליו".