שחקני באיירן חוגגים הערב על ברצלונה
שחקני באיירן חוגגים הערב על ברצלונהצילום: רויטרס

לגמר ליגת האלופות ב-2015 עלתה ברצלונה למרות שהפסידה לבאיירן מינכן בחוץ בתוצאה 2:3, כאשר ניצחון במשחק חצי הראשון ביניהן בברצלונה בתוצאה 0:3 הוא זה שהעלה את הספרדים אל מעמד הגמר של מפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה.

הערב (רביעי) שוב נגמר המשחק בין שתי היריבות הוותיקות בתוצאה 0:3, רק שהפעם היה זה לזכותה של באיירן מינכן הגרמנית שהביסה את ברצלונה במשחק שנעל את שלב הבתים הראשון והדיחה אותה אחרי 21 שנים מהמפעל היוקרתי כבר בשלב זה.

למעשה, הדחה מוקדמת והיסטורית זו של קבוצת הפאר הספרדית היא המשך ישיר לעונה המסוייטת שעוברת עליה, עונה שהחלה עוד לפני שריקת הפתיחה שלה עם עזיבתו של הכוכב הגדול ביותר במדיה, ליאו מסי שעבר לפאריס סן ז'רמן בתום דרמה גדולה.

אם תרצו או לא, מאז עזיבתו של מסי ברצלונה רק מתדרדרת עוד ועוד והערב הגיעה לנקודת שיא כמוה לא הייתה בה במשך 21 שנים, כאשר הודחה מוקדם הרבה מהצפוי ממפעל ליגת האלופות.

בעוד לגרמנים המשחק הערב לא קבע דבר כאשר אלה הבטיחו את העפלתם לשלב הבא היישר מהמקום הראשון, הקטאלונים היו חייבים ניצחון ולקוות לכך שבמשחק המקביל בנפיקה הפורטוגלית לא תנצח. בפועל איך זה נגמר? בתבוסה של ברצלונה באצטדיון שבמינכן, מקום בו היא מרבה להפסיד ובניצחון של בנפיקה על דינמו קייב האוקראינית. ובמילים אחרות: זה נגמר בהיסטוריה, רק שהפעם ברצלונה בצד המפסיד ולא המנצח.

החגיגות של הגרמנים החלו כבר בדקה ה-34 כשמי אם לא תומאס מולר כבש בנגיחה את שערו השמיני בקריירה מול ברצלונה אותה פגש שבע פעמים בלבד. בזכות השער הפך מולר לשחקן הגרמני הראשון בהיסטוריה של ליגת האלופות המגיע ל-50 שערים בליגת האלופות וקבע שיא אישי.

לא עברו 9 דקות וברצלונה ספגה שוב, הפעם כתוצאה מטעות של שוערה טר-שטגן ובדקה ה-62 זה כבר הפך לתבוסה כשמוסיאלה גלגל בקלילות את הכדור לרשת ברצלונה בפעם השלישית במשחק וקבע ניצחון נוסף לבאיירן על ברצלונה בבית, ניצחון שעושה היסטוריה גדולה ולמעשה מהווה חותמת על העונה הרעה מאוד של ברצלונה שתרד להתמודד לראשונה מזה 21 שנים במפעל האירופי השני בחשיבותו בכדורגל העולמי, מפעל הליגה האירופית.

עונה שזה עתה החלה כבר כנראה מסתיימת למי שנחשבה עד לא מזמן לקבוצה הטובה ביותר בעולם.