גנץ ואוסטין
גנץ ואוסטיןShmulik Almani

גורם בכיר בארצות הברית אמר הלילה (חמישי) לסוכנות הידיעות רויטרס ששר הביטחון בני גנץ ומקבילו האמריקני לויד אוסטין צפויים לדון באפשרות לקיים תרגיל צבאי כהכנה לתקיפה של מתקני הגרעין של איראן, כמוצא אחרון, אם ייכשלו המגעים הדיפלומטיים עם טהרן.

עוד אמר הבכיר, שדיבר בעילום שם, שלפני כחודש וחצי הציגו ראשי הפנטגון ליועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן, סקירה של כל האופציות הצבאיות להבטיח שאיראן לא תייצר נשק גרעיני. הבכיר טען שאנו במצב זה "משום שתוכניתה הגרעינית של איראן מתקדמת לנקודה שמעבר להגיון המקובל". הוא הדגיש ש"כשהנשיא ביידן אומר שלאיראן לא יהיה לעולם נשק גרעיני, הוא מתכוון לכך".

לפני צאתו הלילה לארצות הברית אמר גנץ: "אני יוצא לביקור חשוב בארצות הברית, ידידתנו הטובה ביותר, להיפגש עם מזכיר ההגנה אוסטין ומזכיר המדינה בלינקן. בפגישות נדון בדרכים לשמר את העליונות הביטחונית של ישראל באזור ובאתגרים הביטחוניים, ובראשם ההתמודדות עם התוקפנות האיראנית".

עוד הוסיף גנץ: " איראן היא איום על שלום העולם, על האזור ומבקשת להפוך לאיום קיומי על ישראל. בפגישות נדון בדרכי הפעולה האפשריות בכדי להבטיח את עצירת הניסיון שלה להגיע למרחב גרעיני ולהרחיב כך את פעילותה באזור".