מיכאל מלכיאלי
מיכאל מלכיאליצילום: שלומי כהן, פלאש 90

שדולת הר הזיתים בכנסת שבראשות ח"כ מיכאל מלכיאלי התכנסה השבוע לדיון מורחב בסוגיות הנוגעות לאבטחת ושמירת הזיתים כמו גם לנושא התחבורה הנגישה להר.

בדיון שהתקיים בלשכת מלכיאלי השתתפו חברי השדולה הנמנים על חברי כנסת מהמפלגות השונות.

לדיון הצטרפו חברי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מארה״ב הרב דב פישהוף וד״ר פול רוזנשטוק ומנהל הוועד בישראל שלום לרנר.

בין הח״כים שהשתתפו בהתכנסות השדולה היו ח״כ יואב קיש, ח״כ יצחק פינדרוס, ח״כ גדי יברקן וח״כ אבי מעוז.

את הישיבה פתח יו״ר השדולה ח״כ מלכיאלי :"אני רוצה להציג בפני חברי הכנסת החברים בשדולה את הפעילות החשובה שנעשית כאן בהר הזיתים גם בארץ וגם בחו״ל ורוצה להודות לראשי הוועד בארה״ב ובישראל. ביקשתי להעלות מספר נושאים חשובים שהצטברו בלשכתי כדי לקדם אותם. אנחנו מקבלים פניות בלשכה כל הזמן בנושא הר הזיתים. אני שמח לעזור ולקדם את הדברים. בעקבות פניות רבות שקיבלתי בנושא התחבורה - אני חושב לכנס דיון של הוועדה לפניות הציבור בכנסת בנושא".

ח״כ יצחק פינדרוס פנה בדיון לראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים ואמר: "אתם עושים עבודה נפלאה. הר הזיתים השתנה בצורה משמעותית ויש לכם חלק בזה. אני גר ברובע היהודי ויש פחות חשש כיום. התחבורה זה הכלי הכי נורמלי כיום להגיע למקום לכן נצטרך לעשות מאמצים שתהיה תחבורה מסודרת למקום. השדולה צריכה להיפגש עם מפקד קדם והנהלת מחוז ירושלים כדי לטפל באבטחה מהקטע המרכזי שמהר הצופים".

ח"כ יואב קיש: "זכיתי ללוות אותכם בשנים האחרונות ואתם עושים עבודה מרשימה ביותר. היינו איתכם יחד שם בכל התקופה של התקנת התאורות וכניסת השמירה. אנחנו נעמוד לימינכם. השדולה הזו בראשות ח״כ מלכיאלי חשובה, כי היא מציפה את הבעיות שבהר, אנחנו נפנה יחד בכל הבעיות שיש שם".

ח"כ קיש התייחס גם לתחבורה ואמר "נושא התחבורה הוא חשוב מאוד, כי צריך לסייע לציבור. משרד השיכון יצטרך לתגבר את האבטחה במקום. אין בגוף הזה פוליטיקה, כולם מגוייסים לעזור להר הזיתים".

ח״כ אבי מעוז אמר בישיבה: "כמו שבהר המנוחות יש אוטובוס מסודר כל הזמן עד לבפנים, כך חייב להיות מסודר גם בהר הזיתים באופן מסודר כל שעה עגולה ושיגיע לכל המוקדים בהר גם למעלה וגם למטה. המשטרה תצטרך לאבטח את התחבורה. גם השדולה תצטרך להיפגש עם חברת התחבורה ולקדם את זה".

אחרון הדוברים ח״כ גדי יברקן סיפר כי ״בתפקידי כסגן השר לביטחון פנים, ח״כ מלכיאלי לחץ עלי יומם ולילה לפעול למען ביטחון הר הזיתים. קיימנו שם סיורים ודיונים יחד עם המשטרה. זה נושא קרוב לליבי ואני אשמש כחייל נאמן לכל פנייה בנושא הר הזיתים. אני אדרוש מהמשטרה לתת מענה לכל הבעיות. אשתתף בכל דיון של השדולה ואפעל לגייס עוד ח״כים. אני יקדם פגישה עם מפקד משטרת ירושלים".

בסיום הדיון הודו נציגי הוועד הרב דב פישהוף, ד"ר פול רוזנשטוק ושלום לרנר ליו״ר השדולה ח״כ הרב מלכיאלי ולחברי הכנסת מכל הסיעות שהגיעו להשתתף וקיימו דיון מקצועי וחשוב לטובת המשך שמירת והגנת הר הזיתים.