חברי הכנסת של הליכוד עם יוסי דגן
חברי הכנסת של הליכוד עם יוסי דגןצילום: מועצה אזורית שומרון

15 חברי הכנסת מהליכוד שהגיעו היום (חמישי) לסיור בשומרון בהובלת ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, הודיעו כי יילחמו במשותף עם הנהגת ההתיישבות בשומרון נגד האטת הבניה של הממשלה בישובי יו"ש.

חברי הכנסת שמעו סקירה מדאיגה מדגן, שהציג בפניהם כי תכניות רבות צומצמו באישורי הבניה האחרונים בהנחיית הממשלה.

יחד עם ראש המועצה הנחו את הסיור והתצפית ראשי קבוצת "הליכוד שלי", קבוצת הליכוד בשומרון, יעקב וינברגר ויוני הישראלי.

בסיור השתתפו חברי הכנסת יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ, מיקי זוהר, אמיר אוחנה, חיים כץ, אבי דיכטר, אופיר אקוניס, גילה גמליאל, קרן ברק, אתי עטיה, יואב קיש, קטי שטרית וחכ"ל עוזי דיין, ניסים ואטורי ואריאל קלנר.

המשתתפים סיירו בכפר תפוח, שם צפו על שטח מיועד לבניה של 136 יחידות דיור חדשות, אשר תכנית המתאר שלהן מוקפאת ע"י הממשלה. במהלך הסיור הדגישו המשתתפים כי החיבור החזק בין הליכוד לבין תושבי השומרון - הוא קשר שיילך ויתחזק.

ח"כ יולי אדלשטיין אמר במהלך הסיור, "לאחרונה ראינו ניסיונות לרמוז לקרע בין הליכוד לשומרון. הנוכחות כאן סביב השולחן הזה מעידה יותר מכל דבר שהליכוד עם השומרון והשומרון עם הליכוד, וכך בעז"ה יישאר".

השר לשעבר ישראל כ"ץ הוסיף, "יש רצון אדיר של תושבים לבוא ולגור כאן, והמועצה שפועלת כדי לקלוט ולעודד, ומצד שני סףיש האטה במתן אישורים לעתיד. קורה דבר מדהים. נצא מאוחדים כדי לחזק ולקדם את ההתיישבות בשומרון שמגינה על ארץ ישראל".

ח"כ קטי שטרית הדגישה את התמיכה האיתנה בהתיישבות: "השומרון הוא הבית. חובה על הליכוד להמשיך ולתמוך בהתיישבות".

יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ מיקי זוהר ציין את החיבור הרחב בין התיישבות לבין הליכוד: "אנחנו לעולם לא יכולים לשכוח את החיבור המיוחד החשוב האסטרטגי בין הליכוד ובין השומרון ועם ראש המועצה יוסי דגן. אני יודע ועד למספר ההישגים שהשומרון הביא כתוצאה מהחיבור עם תנועת הליכוד ודרכו. החיבור הזה חשוב להצלחת ארץ ישראל. אנחנו צריכים לחזק את החיבור ולהעצים אותו. נמשיך לחזק את החיבור. אני אמשיך לעשות הכל לחזק אותו".

"הרוב גדול של סיעת הליכוד כאן", ציין ח"כ אופיר אקוניס והוסיף, "זה אומר שהליכוד עם השומרון והשומרון עם הליכוד. זה איננו ענין פוליטי אלא אידיאולוגי ערכי, אין קיום לליכוד בלי תמיכה בארץ ישראל השלמה. אין לתנועת הימין העיקרית שום תוקף אם היא לא תומכת בשלמות הארץ בשומרון, ביהודה וברמת הגולן. אתם חלק מהליכוד ואנחנו חלק מכם. נצליח במאבק כדי שבממשלה הבאה נשב כאן כשרי ממשלה וקואליציה שמובילים את עם ישראל" .

בנוסף לאותם 15 ח"כים מהליכוד, הצטרפו שלושה ח"כים לשעבר בליכוד. ח"כ לשעבר ניסים ואטורי ציין ואמר במהלך הסיור: "חשוב לדעת – הליכוד והשומרון מחוברים באופן הדוק". ח"כ לשעבר עוזי דיין דיבר גם הוא בשבח החיבור של הליכוד להתיישבות ואף ציין כי צריך לחזק את הקשר הזה עוד יותר. "אנחנו צריכים להיות יותר ביו"ש" אמר דיין.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן הודה לח"כים על ביקורם בשומרון ועל התמיכה הגדולה של מפלגת הליכוד ביו"ש: "אף אחד לא יפריד בין הליכוד לשומרון ובין השומרון לליכוד" - אמר דגן לחברי הכנסת - "אני מודה לחברי סיעת הליכוד שעומדים תמיד לצד השומרון לצד ההתיישבות ולצד מדינת ישראל".