השגריר גלעד ארדן
השגריר גלעד ארדןנועם גלאי

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הופיע הלילה (שישי) בוועידה השנתית של ארגון IAC הנערכת במיאמי.

בדבריו קרא ארדן לעולם להציג לאיראן אופציה צבאית אמינה שתגרום למנהיגיה לשקול מחדש את שאיפותיה הגרעיניות.

"ישראל התנגדה לעסקה הקודמת עם איראן כי חשבנו שהיא פגומה מיסודה, וחשבנו שהיא מגבילה את איראן רק לכמה שנים. אני מעודד מהעובדה שהיום, אפילו גורמים בממשל ביידן - שרבים מהם הם אותם אנשים שניסחו את ההסכם המקורי - מסכימים שאנחנו צריכים הסכם ארוך יותר, חזק יותר ורחב יותר, כלומר ההסכם הישן אינו מספיק כדי לחסום את דרכה של איראן לקראת הפיכתה למעצמה גרעינית", אמר ארדן לעיתונאי יואב לימור.

"התשובה לשאלה האם ניתן לעצור את איראן היא בפירוש חיובית. אם ישראל יכלה לתקוף יותר מ-1,000 מטרות איראניות בסוריה כדי למנוע מאיראן להתבסס בסוריה, אז כל הקהילה הבינלאומית, יחד עם ארה"ב, יכולה לספק פתרון שיעצור את איראן", הוסיף השגריר.

ארדן ציין כי "הסנקציות הן כלי חשוב אבל הסנקציות אינן מספיקות. איראן על סף הפיכה למעצמה גרעינית, וזה הזמן להציג למשטר האיראני איום צבאי אמין שיאלץ אותם להחליט בין הישרדותם כמשטר לבין שאיפותיהם הגרעיניות".

השגריר הדגיש כי ישראל לא תוכל לעמוד מנגד בעוד שאיראן הופכת למעצמה גרעינית.

"אנחנו לא יכולים לסמוך על הקהילה הבינלאומית. עבורנו זה איום קיומי ואנחנו לא מתכוונים לחכות עד שאיראן תהפוך למדינת סף גרעינית. אנחנו משאירים את כל האפשרויות על השולחן ואנחנו לא מתכוונים להסס. אנחנו נעשה כל מה שצריך".