יהודים רעולי פנים תועדו אמש (חמישי) רוגמים באבנים רכב של תושב ערבי בשכונת שמעון הצדיק (שייח' ג'ראח) בירושלים, כשהוא בתוך הרכב - ונמלטים.

המשטרה פתחה בחקירה ובתוך זמן לא רב עצרה שני נערים יהודים בני 16 בחשד ליידוי האבנים.

לפי המשטרה, אמש תועדו חשודים מיידים אבנים וגורמים נזק למספר רכבים חונים בשכונת שמעון הצדיק, ובהמשך חלקם אף תקפו עובר אורח ונמלטו מהמקום. כוחות משטרה פתחו בסריקות אחר המעורבים ונפתחה חקירה במשטרה. כאמור שני חשודים נעצרו ונלקח לתחנת המשטרה.

אתמול הגיעה ח"כ אורית סטרוק (מפלגת הציונות הדתית) לבקר את מוריה כהן שנפצעה בפיגוע בשכונת שמעון הצדיק.

"מצאתי אישה שמבינה את הדבר הנורא שקרה כאן ומצד שני מבינה את החשיבות והמשימה ליישב את שכונת שמעון הצדיק בירושלים ולהתגבר על הרוע", סיפרה סטרוק.

"באתי לשכונת שמעון הצדיק כדי לחזק את מוריה וילדיה מצד אחד, ולוודא שהשכונה תקבל את הביטחון המגיע לה מצד שני. מבחינתי זה סיור הכנה לקראת סדרת פעולות שמטרתן לשנות את מצב הביטחון בשכונה. אני מצדיעה לתושבים הגיבורים, ומחויבת להם", דברי סטרוק.

הפצועה מספרתחדשות 13

דביר כהן, בעלה של מוריה, סיפר אתמול כי המחבלת שדקרה את רעייתו היא שכנה של משפחתו. "היא היתה שכנה שלנו ומכירה אותנו. כמובן לא שכנים מהסוג שאני מבקש מהם ביצים או חלב. אנחנו סובלים מהם התנכלויות יומיומיות", סיפר כהן.

על הפיגוע אמר, "הייתי במילואים ולכן אשתי יצאה הבוקר עם חמשת הילדים ברגל. אחת השכנות הערביות שגרה בשכנות אלינו עקבה אחריה ונצמדה אליה. כשאשתי שהגיעה מרחק כמה עשרות מטרים מהבית, המחבלת דקרה אותה. הבן שלי צעק: 'אמא יש לך סכין בגב'. המחבל כנראה נבהלה מהסיטואציה וברחה. אם היא הייתה ממשיכה - אני לא יודע איך זה היה נגמר ולא רוצה לדמיין. אשתי מרגישה טוב. אנחנו נמשיך לגור בשכונה. זו חלק מהשליחות שלנו בעולם", הוסיף.

על השגרה בשכונה אמר, "במהלך 'שומר החומות' הבית שלי ספג 11 בקבוקי תבערה וזריקת אבנים היא דבר יומיומי שבשגרה. אנחנו משתדלים לחיות את חיינו כרגיל ולהתעלם מהפרובוקציות".