עוז ציון
עוז ציוןצילום: חופשי

שנה חלפה מהיום שבו נהרג אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי בבנימין. תושבי הגבעות למדו הרבה כאב, אובדן ואכזבה מהתנהלות מערכות המדינה סביב הפרשה, אך נרשמו גם אירועים חיוביים וגידול משמעותי בהיקף התמיכה ובמספר הפעילים.

בגבעת עוז ציון בבנימין ציינו את קליטתה של משפחת נוספת - השניה במספר מאז נהרג אהוביה סנדק.

יהודה פרנק, תושב הגבעה, סיפר: "האירוע המזעזע בו נהרג אהוביה חברנו, תושב גבעת מעוז אסתר, על ידי בלשי ימ"ר ש"י, גרם לציבורים גדולים בעם ישראל לעשות שוב 'חושבים' לגבי ציבור הגבעות, ולרצות להגיע ולהכיר מקרוב את הנפשות הפועלות".

"לצד הרס ברוטלי ומעצרי שווא אלימים מצד בלשי ימ"ר ש"י שחווינו במהלך השנה האחרונה, זכינו לארח בגבעה אלפי אנשים שהגיעו לראות ולהכיר. החל מחברי כנסת, דרך רבנים ואישי חינוך וכלה בסתם יהודים טובים מכל רחבי הארץ שהגיעו לתמוך, לדבר ולהקשיב. המשותף לכולם היה שלאחר הביקור בגבעה הפכו תומכים נלהבים של ההתיישבות בגבעות, ומהווים עד היום "מעגל עוטף" לפעילות", סיפר.

"מאז הרצח, זכינו לקלוט שתי משפחות בגבעה, שדרך דמותו של אהוביה סנדק נקשרו לפעילות ולישוב ארץ ישראל, והגיעו לגור בגבעה חרף התנאים הפיזיים הקשים. כעת, אנו נערכים לקליטת משפחות נוספות שאמורות להצטרף בחודשים הקרובים".

"התמיכה וההזדהות עם הפעילות בגבעות שנאבקות על הקמת נקודות התיישבות חדשות, הינו דבר בסיסי ומתבקש שהיה קורה מזמן לולא הסטיגמות שקיימות בחסות גופי תקשורת עויינים.
אנחנו מזמינים את כל מי שעדיין לא ביקר בגבעות, להגיע, לראות ולהתרשם מקרוב", אמר פרנק.

אמש כאמור, ציינו בגבעה את יום השנה למותו של אהוביה סנדק בקליטת משפחה נוספת וחנוכת הבית, בה השתתף הרב אוריאל ספז - רב הישוב כוכב יעקב שהגיע לתמוך ולחזק, והצטרף לעשרות הרבנים שביקרו בגבעה בשנה האחרונה.

בדברים שנשא הרב ספז באירוע, אמר הרב כי "צריך שתהיה התיישבות בכל מקום בארץ ישראל, ואנחנו צריכים לשאוף לזה שלא נצטרך שום נשקים ושום שמירה. האמא הערבייה תשמור טוב על הבן שלה שלא יעשה שטויות כי אם הוא יעשה שטויות ימחקו את כל הרחוב שלהם".

"הריבונות של עם ישראל צריכה להיות בכל מקום ומקום, שהם לא יוכלו לשלוט כאן. אין דבר כזה שטחים a b c. יש כיום שטחים שלצערנו הם בשליטה פלסטינית, אבל זה לא צריך להיות דבר כזה ואנו צריכים להתקומם נגד זה", דברי הרב ספז.