נטע ברזילי
נטע ברזיליצילום: רויטרס

הזמרת וזוכת האירוויזיון נטע ברזילי סירבה להופיע בתחרות מיס יוניברס ה-70 שתיפתח באילת ביום ראשון הקרוב.

ברזילי אמרה כי היא לא מסכימה להופיע בתחרות יופי ש'מקטינה' את הנשים המשתתפות בה. "החמיאה לי ההצעה להופיע בטקס הזה. על אף שאני רואה בו הרבה יופי, אני עדיין לא מצליחה לראות את עצמי עומדת על במה שבה שופטים נשים על פי מראה חיצוני, מידות גוף גובה ומשקל.

"למרות שנעשו בו עדכונים ברוח התקופה, אני עדיין חושבת שתחרות יופי הוא קונספט קשה, מיושן ומקטין. הגיע הזמן להתקדם", הוסיפה ברזילי.

אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס שלום מתחה ביקורת על נטע ברזילי ואמרה לרדיו 103FM: "מדובר בתחרות שהיא טובה לכלכלת ישראל. אנחנו כל הזמן עולים לכותרות בעולם מסיבות שליליות, והנה יש סיבה טובה להראות את הצד האחר שלנו לעולם. גם את המנהיגים שלנו אנחנו בוחרים לפי מראה. אז להגיד שהיא לא מגיעה בגלל שבוחנים נשים על פי המראה החיצוני שלהן, זו צביעות".

עוד הוסיפה ניר מוזס, "כשאני משדכת בין אנשים תמיד שואלים אותי 'איך היא נראית? איך הוא נראה?'. הנשים שמגיעות לתחרות מגיעות מרצונן החופשי. הן נהנות. גם נטע ברזילי עצמה רזתה והשתנתה".

מי שכן יופיעו בתחרות הם הזמרת האמריקאית ג'ואנה נואלה לבסק, המוכרת בכינוי ג'וג'ו; ואלרי חמאתי, הראל סקעת ונרקיס שיבצעו יחד את השיר "הללויה"; ונועה קירל שתופיע עם שירה "Bad Little Thing".