חגית משה
חגית משהצילום: חזקי ברוך

במפלגת הבית היהודי מכחישים היום (שישי) את הדיווחים ולפיהם יו"ר המפלגה חגית משה נתנה אור ירוק למינוי ח"כ ניר אורבך (ימינה) לשר ההתיישבות, כחלק מההסכם בין "הבית היהודי" למפלגת ימינה ערב הבחירות האחרונות.

במפלגה בראשות חגית משה אמרו לערוץ 7 כי "בין הבית היהודי למפלגת ימינה ישנו הסכם אחד ויחיד בתוקף והוא ההסכם שנחתם ערב הבחירות האחרונות כאשר בתמורה לתמיכת הבית היהודי בימינה ימונה נציג מטעם יו״ר הבית היהודי לתפקיד השר.

"מפלגת הבית היהודי מתנגדת למינויו של ח״כ אורבך או כל נציג ימינה כשר על חשבון נציג מפלגת הבית היהודי", הוסיפו בבית היהודי.

כאמור, במפלגה של חגית משה מכחישים את הדיווח ב"מקור ראשון" ולפיו הם יסירו את הווטו שהטילו על מינוי אורבך לתפקיד שר ההתיישבות ובתמורה ימינה והבית היהודי ירוצו יחד בבחירות לרשויות המקוריות בשנת 2023. לפי הדיווח גם ימונו עשרה מאנשי הבית היהודי למועצות הדתיות ברחבי הארץ.

בינתיים, סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג מנצל את המגעים בין חגית משה לנפתלי בנט, כדי לתקוף את משה המכהנת כסגנית ראש העיר בירושלים וכיו"ר הבית היהודי בעיר.

"ירושלמים רבים וטובים חיו באשליה שחגית משה מייצגת את האינטרס של הציונות הדתית בירושלים", אמר קינג. "כעת, לאחר שהרב איתן איזמן, הרב שלה תמך בפומבי בימינה וממשיך לתמוך עד היום ברפורמות האנטי רבניות ואנטי דתיות של השר מתן כהנא, תוך הליכה נגד גדולי רבני הציונות הדתית בימינו, חושפת עטרה גרמן שיו"ר הבית היהודי החליטה להדק את קשריה עם נפתלי בנט וחבר מרעיו שפועלים נגד הציונות הדתית ונגד הממסד הדתי.

"מקווה שכעת, המעט ירושלמים מהציונות הדתית ומהימין שהולכו שולל על ידי חגית ושות' מבינים מי זו חגית ומה האג'נדה שהיא מקדמת ועבור מי היא מקדמת את האג'נדה", כך קינג.