אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

אגף ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה, האחראי על יחידת האבטחה "מגן", סותר את הודעת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ומבהיר כי לא ניתנה המלצה להאריך את משך תקופת האבטחה סביב בני משפחת נתניהו.

"האגף אינו מפרט עמדות מקצועיות המוצגות בפני ועדות שרים. עם זאת, נבהיר, כי האמירות שיוחסו ליחידת 'מגן' אינן נכונות", נמסר מהאגף. "יחידת 'מגן' הינה גורם ביצועי, לא מודעיני, וככזו היא נסמכת על חוות הדעת המקצועית של גורמי שירות הביטחון הכללי (שב"כ), אשר המליצו לבטל את אבטחת משפחתו של יו"ר האופוזיציה".

כאמור, ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר לשירותי דת מתן כהנא התכנסה הבוקר לדיון בעניין אבטחת בני משפחתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בהמשך להחלטתה מחודש יוני האחרון.

בהתאם לחוות הדעת של השב"כ, המוסד, המשטרה והמל''ל, החלטת הוועדה נותרת בעינה והאבטחה סביב בני המשפחה תוסר מחר (ב') - חצי שנה אחרי סיום כהונת אביהם כראש הממשלה.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הצביע בעד הפסקת האבטחה על משפחת נתניהו ואמר: ״כאשר השב״כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה. ‏אני סומך על השב״כ ועל משטרת ישראל שאם יהיה איום כזה, הוא יחשף ויטופל״.

השר שטרן: קיבלנו את ההמלצות של הדרגים המקצועיים

בסביבת נתניהו הגיבו בזעם להסרת האבטחה: "החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה את רעיית ראש הממשלת ישראל לשעבר נתניהו ובניו.

"בניגוד לדיווחים, הוועדה התעלמה לחלוטין מחוות הדעת המקצועית של יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה ״מגן״, שאחראית לביטחונם של רעיית ראש הממשלה לשעבר ובניו, ודרשה את המשך אבטחתם. יחידת ״מגן״ קבעה שהלכי רוח קיצוניים בחלקים מהציבור מסכנים את ביטחונם של רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר ובניו, ומחייבים את המשך אבטחתם על פי ההחלטה המקורית של הוועדה לענייני אבטחה. ההחלטה המקצועית של ועדה זו בוטלה באופן שרירותי ע״י ועדת השרים בראשות מתן כהנא, ימים ספורים אחרי שקיבלו את השלטון.

"כל מי שעיניו בראשו רואה את עוצמת ההסתה והאיומים ברשתות החברתיות נגד רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו ובניו יאיר ואבנר. איומים מפורשים כאלה לרצוח את בני משפחת נתניהו פורסמו רק אתמול ברשתות החברתיות''.

מקורבי נתניהו תקפו את הממשלה וטענו כי השרים סידרו לעצמם מאבטחים: "אפילו לא על קמצוץ מהאיומים האלה הוועדה הפוליטית הזאת ארגנה לעידית סילמן, מתן כהנא, איילת שקד גדעון סער ואפילו תמר זנדברג ומירב מיכאלי צבא של מאבטחים, אבל את משפחת נתניהו הם זורקים מתחת לגלגלים.

"השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם עד כדי כך שהם מוכנים לסכן את חייהם של רעייתו ובניו. בלתי נתפס. שערוריה שאין דוגמתה. הכתובת על הקיר", הוסיפו בסביבת נתניהו.

בסוף השבוע האחרון פנה יו"ר האופוזיציה לחברי כנסת ממפלגתו בבקשה שיעלו פוסטים המתנגדים להסרת אבטחת השב"כ מבני משפחתו - שרה רעייתו, ושני בניו יאיר ואבנר.

נתניהו פרסם סרטון ביום שישי שבו הוא מבקש מוועדת השרים לענייני שב"כ: "תעשו את הדבר הנכון וחיזרו להחלטה המקורית, העניינית והמתבקשת. אל תפקירו את ביטחונם של אשתי וילדיי".

"בשנים האחרונות מגיעים איומים בלתי פוסקים לפגוע בי, ברעייתי ובבניי, ואפילו לרצוח אותם - כולל בחצי שנה האחרונה - כולל רק אתמול", אמר נתניהו בתחילת הסרטון וסיפר על איומים עליו ועל בני משפחתו. "האיומים האלה על אשתי וילדיי מגיעים רק בגלל שהייתי ראש ממשלה חזק מהימין ואני המועמד המוביל של הימין להיות ראש ממשלה".

"הכתובת על הקיר. מדובר בחיי אדם. מה עוד צריך לקרות? מי יקח את האחריות אם חס וחלילה יקרה להם משהו? אני קורא לועדה, תרדו מהשיקולים הפוליטיים והאישיים ותעשו את הדבר הנכון וחיזרו להחלטה המקורית, העניינית והמתבקשת. אל תפקירו את בטחונם של אשתי וילדיי", ביקש נתניהו.

כשהליכוד היה בשלטון, ועדת השרים לענייני שב"כ האריכה את מועד האבטחה על בני משפחת ראש ממשלה - לשנה מסוף כהונתו, למרות שעמדת השב"כ היתה שאפשר להסתפק בחצי שנה בלבד. עם כניסת הממשלה החדשה החליטו השרים לקצר את תקופת האבטחה לחצי שנה, בהתאם להמלצת שב"כ. בנימין נתניהו עצמו ימשיך להיות מאובטח למשך עשרים שנה מסוף כהונתו.