סער ואלקין
סער ואלקיןצילום: תקווה חדשה

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה בשבועיים את הצעת החוק של ח"כ אורית סטרוק לציון יום תשעה באב והקשר הנצחי של עם ישראל לירושלים ולבית המקדש.

הצעת החוק חתומה על ידי 34 חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה הקוראים לקדמה.

לערוץ 7 נודע כי טרם קבלת ההחלטה התקיים דיון ראשוני בין השרים לפני ועדת השרים וגם במהלך הדיון לא הצליחו השרים להגיע להסכמה.

השר יועז הנדל הביע את דעתו בעד הצעת החוק. השרה איילת שקד אמרה בדיון: "לצערי לא מכירים בחשיבות של יום תשעה באב. בגלל יום תשעה באב נופל בחופש הגדול הנוער לא חשוף אליו".

השרים אלקין וסער טענו כי אין צורך בחוק ואליהם הצטרפה גם השרה תמר זנדברג. לבסוף, כאמור, הוחלט לדחות את החוק בשבועיים בכדי לקבל את עמדתו של יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי בסוגיה.

ח"כ אורית סטרוק הגיבה לדחיית ההצעה ואמרה, "עם שאינו זוכר את עברו, ההווה שלו דל, ועתידו לוט בערפל. זו הסיבה שיום החורבן, וזכר החורבן יחד עם התפילה והתקווה לגאולה שעמנו לא שכח לאורך כל שנות גלותו - חייב להיות מצוין בכנסת באופן ממלכתי, בנוכחות ראשי המדינה. חברי כנסת ממפלגות רבות חתמו על החוק הזה בשמחה, ורבים מהם ציינו בפני שהוא מגיע באיחור של 70 שנה, ושהגיע הזמן לחוקק אותו. יש קונצנזוס רחב לגבי החוק ממפלגת העבודה ועד הציונות הדתית כולל תמיכה של חברי כנסת מכחול לבן והח"כים החרדים. קיבלתי הרבה הבטחות מראשי הקואליציה שהחוק יעבור".

בעניין הטענה של השרים סער ואלקין אמרה סטרוק, "כל המדינה צריכה להרגיש ולדעת על יום תשעה באב. יום מיוחד שאליו יגיעו וינאמו בכנסת, נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה והשרים לשירותי דת ומורשת. אני מאמינה לא מאמינה שיו"ר הכנסת יתנגד להצעת חוק שחברי כנסת מסיעתו, ואפילו חברי כנסת ממפלגת העבודה חתומים עליה".