יובל שטייניץ
יובל שטייניץצילום: Hadas Parush/Flash90

ח"כ יובל שטייניץ מהליכוד מותח ביקורת על החלטת ועדת השרים שלא להמשיך את אבטחת משפחתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

"מדובר בהחלטה אומללה. כל מי שעיניו בראשו רואה את רמת ההסתה נגד משפחת נתניהו ובעיקר נגד שרה. עם כל הכבוד לחוות הדעת המקצועיות, אני פעם עמדתי בראש אותה וועדה והחלטנו על הארכת אבטחה לראש ממשלה לשעבר", אמר שטייניץ בראיון ל-103FM.

לדבריו, "אם הייתי עומד בראש הוועדה חד משמעית הייתי משאיר אבטחה ויכול להיות שהיינו מורידים חלק מהאלמנטים כמו הרכב הצמוד. ההחלטה שהתקבלה אומללה כי כלפי שרה נתניהו היו איומים רציניים".

הוא נשאל על האפשרות של הנהגת חובת חיסונים בישראל וענה, "אני לא מבין את כל אלו שזועקים על הפגיעה בזכויות הפרט הבסיסיות. אנחנו אוסרים על נהגים לנסוע 160 קמ"ש בכביש למרות שיש כאלו שחושבים שזה בטוח. אנחנו כופים על אנשים צורה מסוימת של התנהגות כשאנחנו חושבים שזה מסכן את שלומם ואת סביבתם, אותו דבר לגבי החיסונים. בתחילת הדרך נתניהו דאג שנהיה המדינה הראשונה שמקבלת כמות גדולה של חיסונים והיינו מקום ראשון בעולם בשיעור ההתחסנות. היום אנחנו מפגרים אחרי מדינות רבות באירופה".

"הממשלה החדשה נכשלת במאמצים שלה להגדלה משמעותית בשיעור המתחסנים ולכן צריך לשקול חובת חיסונים. זה לא אומר לקחת אנשים בכוח ולהזריק להם, זה להגיד להם שהם בסגר עד שהם לא מתחסנים", הוסיף שטייניץ.

אז מה הפיתרון לשיעורי ההתחסנות הנמוכים? "החלטה על תו ירוק למחוסנים בלבד. החלטה לחייב התחסנות לא באמצעות הזרקה בכוח אלא באמצעות העובדה שמי שעושה את המקסימום בהגנה על עצמו וסביבתו יכול להסתובב חופשי. מי שלא מתחסן שלא יצא מהבית חוץ משירותים חיוניים או למשל, כמו באירופה, ישלמו קנס חודשי כל חודש שהם לא מתחסנים. זה יעודד אותם בסוף להתחסן".