שחקני ראשל"צ הערב מול אילת
שחקני ראשל"צ הערב מול אילתצילום: רז גליל, מנהלת הליגה

לא מפתיע אבל דרמטי. ארבעה מחמשת משחקי הליגה האחרונים בין מכבי ראשון לציון להפועל אילת, הוכרעו בפער של 6 נקודות ומטה, כולל שתי דרמות גדולות אשתקד. בדיוק כך קרה גם הערב (ראשון) במשחק שהפגיש בין שתי הקבוצות החלשות ביותר בליגה עד כה העונה במה שהיה קרב תחתית בו המפסידה תרד אל מתחת לקו האדום המוביל לליגה השניה, הליגה הלאומית בסיום העונה.

סל יקר של מוריס ווטסון, בהופעתו השניה בסך הכל במדי ראשל"צ, 4.4 שניות לסיום המשחק הערב באילת, הכריע את התוצאה והביא למעט שקט למועדון הכתום מראשון לציון אחרי שבוע קשה, בעוד האילתים מתדרדרים עד למקום האחד לפני האחרון בטבלת ליגת העל בכדורסל, ליגת ווינר סל.

אז נכון, הורגלנו כבר לראות במשחק בין השתיים דרמות גדולות אך נדמה כי כמו זו שהייתה הערב באולם הדרומי שבאילת לא היה ביניהן מאז ומעולם, כאשר המשחק היה עבור שתי הקבוצות בגדר של להיות או לחדול, חיים ומוות לפחות כנראה מצידה של האורחת מראשל"צ שכבר פעלה בניסיון לפטר את מאמנה, גיא גודס, מאמן הנבחרת הלאומית בכדורסל אך דבר זה לא יצא אל הפועל ולו רק בשל סירובו של גודס להתפשר על הפיצויים. סירוב שעשה טוב לראשל"צ שמשיגה ניצחון ראשון באילת מאז ינואר 2020.

יתירה מזאת, הכתומים הציגו אופי רב ונלחמו על עתידו של מאמנם, כשהצליחו לחזור מפיגור דו-ספרתי בתחילת הרבע הרביעי לניצחון, כזה שמעלה אותה לראשונה העונה אל מעל הקו האדום.

האם מכאן תצא ראשל"צ לדרך חדשה ולרצף ניצחונות עם מאמנה שנותר רק בלית ברירה? נדע בקרוב.