חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונהצילום: ISTOCK

ניו זילנד לוקחת ברצינות רבה את המאבק בנגיף הקורונה ומתהדרת בשיעורי תחלואה נמוכים במיוחד, הנזקפים למדיניות הקפדנית והסגרים המחמירים שננקטו במדינה בכל פעם שהחלה התפרצות של הנגיף.

באחרונה שוררות בניו זילנד הגבלות שונות על אנשים שאינם מחוסנים ואלו שחוששים להתחסן נאלצים לשלם על כך מחירים של מניעה מכניסה למקומות הומי אדם ועוד.

בשבוע שעבר נחשף מקרה שבו אזרח שהחליט לעשות כסף קל, הציע לכמה אנשים שסירבו להתחסן, שהוא יתחסן במקומם, והם יירשמו כמי שהתחסנו וייהנו ממעמד של מחוסנים עם תו ירוק.

ההצעה קסמה לכמה אנשים שהזמינו גם חברים וביחד קיבל האיש תשלום מעשרה בני אדם שונים, כשהוא מתחייב להנפיק עבור כל אחד ואחד מהם תו ירוק.

בהתאם להתחייבותו הגיע האיש למרכז רפואי, הזדהה כאחד מאותם עשרה אנשים וקיבל חיסון בשמו. כעבור זמן קצר פנה למרכז רפואי אחר והזדהה כאדם אחר, וכך הצליח לקבל לפחות עשר מנות חיסון במהלך יום אחד בודד.

התרמית נחשפה ולאחר חקירה קצרה גילו הרשויות את פרטי המקרה, מה שגרם לנקיטת הליכים נגד האיש, כשלא ברור בשלב זה האם הוא עבר על החוק של ניו זילנד באופן שיאפשר לנקוט כנגדו הליך פלילי של ממש.

בכלי התקשורת במדינה עסקו בעיקר בשאלה מה צפוי לקרות לאיש מבחינה רפואית.

מומחי רפואה שהתראיינו לכלי התקשורת העריכו שהוא לא יסבול מתופעות לוואי או מנזקים כלשהם, אם כי אחד מהמומחים טען שיתכן שדווקא ריבוי החיסונים יגרום להחלשת השפעתו של החיסון.

בניו זילנד הרבו להוקיע את מעשיו של הזייפן וטענו כי מדובר במעשה אנוכי מאין כמוהו, משום שבתמורה לתשלום כספי הוא מסכן עשר אנשים שאינם מחוסנים, ואף עלול לגרום להתפרצותו של גל תחלואה מכך שאנשים שאינם מחוסנים נהנים מ'תו ירוק', ויכולים להיכנס למרכזים הומי אדם.