במהלך ישיבת שדולת ארץ ישראל בכנסת, בה חברים חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה, התפתח עימות בין ח"כ ניר אורבך (ימינה) לח"כ שלמה קרעי (הליכוד).

במהלך הדיון על ההשתלטות הפלסטינית בשטח C אמר ח"כ אורבך: "יש תהליך שחייבים לעצור. אף אחד לא יכול להגיד ידינו לא שפכו את הדם הזה וחייבים לשלב ידיים, וזה מעבר לקואליציה ואופוזיציה. יש לי עקיצות על איפה היה הליכוד?''.

בשלב זה השיב לו ח"כ קרעי: "לך יש עקיצות? אתה הקמת ממשלה עם גורמי טרור". ח"כ אורבך לא נותר חייב ואמר: "אתה אל תטיף לי מוסר. אני הייתי בעמונה וגירוש גוש קטיף. איפה הליכוד היה?".

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) אמרה: "הכנס הזה לא יכול להיות נגד הממשלה הקיימת כי גם ממשלות קודמות לא עשו. המטרה היא לטלטל את הממשלה הנוכחית. יש לנו אויב משותף".

ח"כ יום טוב כלפון אמר במהלך כנס השדולה: "אני הולך לישון כל יום עם סעיף 29 בהסכם הקואליציוני בין ימינה ליש עתיד שמחייב את כלל הקואליציה; 'הצדדים מסכימים כי יש להבטיח את האינטרס הישראלי בשטחי C ולתת לו את המשאבים ולמנוע בניה בלתי חוקית'".

לדבריו, "אחד הדיונים אצלנו בסיעת ימינה עם ראש הממשלה והשרים, זה אחד הנושאים שאנחנו מדברים ולוחצים על ראש הממשלה כדי שיפעל בתוך הממשלה".

יו״ר מועצת יש״ע, דוד אלחייני, אמר, "אנחנו דורשים חוק קמיניץ גם בשטחי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. אנחנו צריכים להפסיק לחשוב על מה שהפלסטינים עושים ולהתחיל לחשוב על מה אנחנו צריכים לעשות. מדינת ישראל יודעת להתמודד עם בנייה בלתי חוקית, כמו שעשתה לאחר אישור חוק קמיניץ. אבל היא לא רוצה. ממשלת ישראל הנוכחית לא מתמודדת עם הסוגיה הזו. אנחנו דורשים מנהיגות אמיצה שתבוא ותפנה 95 אלף בתים פלסטיניים בלתי חוקיים שנבנו בשטחי C בשנים האחרונות".

אלחייני הוסיף, "ראשי המועצות נשארו לבד במערכה ואין לנו את הכלים המשפטיים להתמודד עם ההשתלטות שקורת לנגד עניינו, בשטחי הרשויות שלנו בכל יום. אנחנו מודים על הכנס היום שמהווה צעד ראשון במערכה החשובה הזו, אבל מבקשים מחברי הכנסת בקואליציה ובאופוזיציה להתאחד סביב נושא חשוב זה, לפני שיהיה מאוחר מדי.״