עמר בר לב
עמר בר לבצילום: מארק ישראל סאלם

השר לביטחון פנים עמר בר לב (העבודה) נועד היום (שני) עם תת מזכירת המדינה של ארה"ב ויקטוריה נולנד המבקרת בישראל.

בחשבון הטוויטר שלו סיפר בר לב כי הבכירה האמריקנית "התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

בר לב סיפר: "אמרתי לה שהגדלת אישורי העבודה לפלסטינים בישראל, הן מאיו"ש והן מעזה, שאנחנו כבר מבצעים, הוא מפתח להפחתת המתח בדיוק כמו מימוש התוכנית להקמת אזור תעשיה משותף בפאתי עזה ועוד. סיוע אמריקאי לפרויקטים כאלו יכול לסייע רבות".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בחריפות לדברי בר לב על אלימות מתנחלים: "שמע, סליחה על הבוטות, אבל אתה פשוט מנוול. מאות אלפי מתיישבים גיבורים סופגים טרור יום יומי ושילמו מחיר דמים יקר ואתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם כדי לשחק אותה נאור ולמצוא חן בעיניי חבורה של צבועים. תתבייש לך איש קטן. ותודה לאיילת שקד שבזכותה אתה שר".

ח״כ קטי שטרית (הליכוד) הגיבה: "לולא הייתי מכירה אותו הייתי בטוחה שזה השר לביטחון פנים של אבו מאזן והרשות הפלסטינית. ‏הגלותיות והרפיסות של האנשים האלה זה פשוט לא ייאמן".

שרת הפנים איילת שקד התנערה מדבריו של השר בר לב ואמרה לו: ״התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. ‏האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקתבים על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרש"פ. ‏ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד״.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ דרש מראש הממשלה בנט להגיב לדברי השר לביטחון פנים: "בר לב מסית ומתיר את דם המתיישבים וחיילי צה"ל. מדהים איך אל מול עשרות אירועי טרור של ערבים מדי יום, השר לבטחון הפנים בוחר להשתלח בדברים שיקריים נגד מתיישבי יו"ש. אני דורש מראש הממשלה בנט להתנער מדברי הבלע של בר לב ולהוקיעם פומבית. יש גבול".

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, אמר כי "שר הבט"פ היה צריך לענות לה כי יש הרבה יותר מתנחלים שמעסיקים בתנאים מלאים עשרות אלפי פלסטינים. עליו היה לספר על מאות אלפי הפלסטינים שמועסקים בישראל, שזוכים לטיפול רפואי. עליו היה לדייק אותה במספרים שהמשטרה שתחתיו פרסמה רק לפני שבועיים שלושה, לא לתת לה להכתים את כל 'המתנחלים'.

"השתיקה של השר כמוה כהסכמה והיא מייצגת היטב את התחושה של מסע דמוניזציה מצד חלק מאנשי הממשל בארה"ב ומצד חלק מחברי הכנסת כנגד המתיישבים ש-99.99% מהם לא נוהגים באלימות כלפי פלסטינים, גם אם נשותיהם עזבו או מי מהוריהם כעס בערב שלפני. עד לפני כמה חודשים נדמה היה שהמתיישבים כבר אינם דמון, אסור שיהיו מי שינסה להחזיר אותם להיות כאלה", הוסיף רביבי.

ח״כ יום טוב כלפון (ימינה) מסר בתגובה לדברי השר עמר בר לב: ״שר בממשלת ישראל אמור להגן על האינטרס הישראלי ולא לשתף פעולה עם הנרטיב השקרי של אויבינו. הבלטת ״אלימות המתנחלים״, מטרתה ליצור משקל נגד למעשי הטרור שמבוצעים מדי יום ע״י פלסטינים נגד יהודים. רק שאין סימטריה בין הטרור הפלסטיני הרצחני והממומן ע״י הרש״פ, לבין ונדליזם של נער שוליים״.

במועצת יש״ע תקפו את השר בר לב ושאלו: ״השר בר לב, אתה שר ברשות הפלסטינית או בממשלת ישראל?! הערב נפצעו חמישה ישראלים מזריקות אבנים של ערבים אלימים, לפני שבועיים נרצח יהודי בידי מורה ערבי. השר בר לב, הערב הפקרת את ביטחונם של אזרחיך בידי עלילות אנטישמיות. האם סיפרת לה גם על עשרות האבנים, הבקת״בים ואירועי הפח״ע היום יומיים כנגד האזרחים, החיילים והשוטרים שאתה אמון על ביטחונם?! אנחנו דורשים התנצלות דחופה והתנערות של ראש הממשלה מדברי הבל אלו״.