אליהו קיי הי"ד
אליהו קיי הי"דצילום: רוני נתן / באדיבות המשפחה

מעקב ערוץ 7: יותר משלושה שבועות חלפו מאז נרצח באכזריות אליהו (אלי) דוד קיי הי"ד בפיגוע הדמים בעיר העתיקה בירושלים, טרם הוציא אלוף הפיקוד צו הריסה לבית המחבל שרצח אותו.

המחבל שרצח את קיי הי"ד ביריות רובה הוא פאדי אבו שחידם, שייח' בן 42 שהתגורר עד שחוסל במחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים.

אלי קיי הי"ד הוא הנרצח הראשון בפיגוע מאז הקמת ממשלת בנט-לפיד. בשבוע שעבר נכנסו כוחות מג"ב לבית המחבל בירושלים ובתקשורת דווח כי בית המחבל מופה לקראת הריסתו בעתיד.

בצה"ל השיבו לשאלת ערוץ 7 ועדכנו כי גורמי הביטחון עדיין בוחנים את הריסת בית המחבל. עוד נמסר כי בין השיקולים שישקלו לפני ההחלטה אם להרוס את הבית, תשקלנה גם הנסיבות הפרטניות.

מדובר צה"ל נמסר: "הריסת בית המחבל שרצח את אליהו קיי ז״ל עודנה מצויה בבחינה של גורמי הביטחון. הריסת בתי מחבלים מבוצעת לאחר תהליך סדור, בו נשקלים על ידי הגורמים הרלוונטיים כלל השיקולים הנחוצים לעניין, כפי שנקבעו בפסיקת בג"ץ, בהתאם לנסיבותיו הפרטניות של כל מקרה. צה״ל וגופי הביטחון פועלים בנחישות לשמירה על שלומם של אזרחי מדינת ישראל, לסיכול פיגועי טרור ולהרתעת גורמי הטרור".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "המחבל שרצח את אליהו קיי לא שקל שום שיקול רלוונטי או פרטני או עתר לבג"ץ טרם הפיגוע. הוא הלך במטרה אחת לרצוח כמה שיותר יהודים. במקום להרוס לו את הבית בהקדם ולשדר מסר של מאבק בטרור ביד ברזל, צה"ל מתמהמה בהוצאת צו הריסה מסיבות טכניות. כל יום שבית המחבל עומד על תילו זה הזמנת הפיגוע הבא. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט - הוצא עוד היום צו הריסה לבית המחבל כמו שהסברת פעמים רבות על חשיבות הרס בתי מחבלים בימיך כשר בקבינט".

מתן פלג יו"ר אם תרצו מסר: "העובדה שעד כה לא נהרס בית המחבל היא תעודת עניות למערכת הביטחון. כדי להכריע את גל הפיגועים הנוכחי, אסור למצמץ ולחפש פתרונות רכים. ראשי מערכות הביטחון לאורך השנים תמכו בהריסת בתי מחבלים מהירה ויעילה מתוך הבנה שזהו הדבר שמרתיע מחבלים ומשפחותיהם".

"אנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון להפסיק את שתיקתם בנושא ולהנחות מיידית את הצבא להרוס את ביתו של המחבל פהדי אבו שחידם. כל יום שעובר ללא הריסת הבית משדרת חולשה, פוגעת בהרתעה ואף עשויה לעודד מפגעים עתידיים", כך מתן פלג.