הפגנה בלוד נגד הטרור הערבי
הפגנה בלוד נגד הטרור הערביצילום: Jamal Awad/Flash90

מפכ"ל המשטרה רנ''צ יעקב שבתאי החליט כי כל שוטרי תחנת לוד יעברו אימון בלחימה בטרור והתמודדות עם הפרות סדר - מה שהיה מיועד עד כה רק ללוחמי מג"ב ויס"מ.

בכאן חדשות דווח כי אחרי תחנת לוד האימון יתרחב לשאר תחנות המשטרה בערים המעורבות.

ביום ראשון נערכה הפגנה של תושבי לוד יהודים וערבים במחאה על האלימות הקשה והירי מצד משפחות פשע בעיר.

"השב"כ צריך לטפל באלימות בלוד"יהונתן גוטליב

ראש העיר יאיר רביבו אמר לערוץ 7 כי הדרישה של התושבים היא לפעול בתקיפות גדולה יותר נגד פורעי החוק. "ראינו שכשהשב"כ נכנס לכאן בעקבות אירועי מאי, היו לו תוצרים טובים. אני מאמין במשטרה ורוצה לחזק אותה, אבל לשב"כ יש יותר יכולות. הוא צריך להיכנס לכאן לשנה-שנתיים באופן מרוכז, לטפל במשפחות הפשע ואז להעביר את הטיפול למשטרה".

רביבו הסביר גם מדוע ההפגנה התקיימה מול בית המשפט המחוזי. "בשבועיים האחרונים משטרת ישראל עשתה כמה מבצעים ועצרו 40 אנשים - כולם כבר בבית. אם זה לא ייפסק ואם לא תהיה החמרה בענישה - אנחנו נמשיך לראות כאן את האלימות והיא תחמיר. לא ירחק היום שהם יצטיידו בטילי כתף ויפגעו במטוס בשמיים".

חבר מועצת העיר עמיחי לנגפלד הוסיף: "אנחנו מזהים שהבעיה שלנו היא מערכת המשפט שמשחררת בלי חשבון. משטרת ישראל העלתה הילוך בטיפול, אבל כל העצורים בשבוע וחצי האחרונים שוחררו במהירות. לא ייתכן שאין אפקט הרתעה ומערכת המשפט אטומה כשהיא מוציאה את המסר: 'תמשיכו לירות חופשי'".

עמיחי לנגפלד: הבעיה שלנו היא מערכת המשפטיהונתן גוטליב

עו"ד חלי אסרף סיני, יו"ר הנהגת ההורים של גני הילדים בעיר וממובילות המחאה אמרה, "באנו להפגין כי אנחנו רוצים ביטחון אישי. כולנו רוצים לחיות בעיר בשלום ולא להיפחד להיפגע מכדור תועה. אנחנו שנים חיים פה בסוג של טרור, אבל זה הולך ומחמיר. המשטרה ובתי המשפט חייבים להתעורר ולתת לנו מענה ופיתרון. זה לא יכול להימשך כך".

לדבריה, "הממשלה מתעלמת מהעיר ואנחנו חשים כמו החצר האחורית של המדינה. מגיע לנו ביטחון ונפגין בכל הארץ אם צריך, נגיע גם לבית ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים ושר המשפטים שצריך לפעול להחמרת הענישה. אנחנו דורשים מהמדינה לא להתעלם מאיתנו".

"אנחנו חשים כמו החצר האחורית של המדינה"יהונתן גוטליב