ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייסצילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרקליטות המדינה שלחה מכתב התראה בטרם נקיטה בהליך משפטי לאביחי מיכאל גרין, בשל פרסומים כוזבים ופוגעניים שהפיץ ברשת הטוויטר בגנותה של ד"ר שרון אלרעי-פרייס, המכהנת כראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.

מכתב ההתראה, שנשלח על דעת המשנה לפרקליט המדינה, אורית קוטב, מתייחס בין היתר לפרסומים אשר לוו באמירות קיצוניות ובוטות החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית ועניינית כלפי פועלם של בעלי תפקידים בשירות הציבורי.

בפרקליטות אומרים כי "הפרסומים הינם חלק ממסע שיטתי להכפשת שמה של ד"ר אלרעי-פרייס ועובדי מדינה נוספים, ומתוך מטרה לרפות את ידם של עובדי הציבור ולמנוע מהם למלא את תפקידם נאמנה למען הציבור ולטובתו. יתירה מכך, התקפות משולחות הרסן פוגעות גם באמון הציבור בגורמים האחראים על תחום הבריאות, בפרט בעיצומם של מאמצים רבים בטיפול במגיפה עולמית.

"המדינה רואה בחומרה מעשים אלו, שנועדו להשפיע באופן פסול על ביצוע תפקידם של עובדי הציבור ותפעל לספק הגנה לעובדת ציבור הפועלת ללא דופי לטובת ותועלת הציבור, בשירותה ובשליחותה של המדינה".

הפרקליטות מדגישה כי "ביקורת נגד עובדי מדינה היא לגיטימית ואף חיונית ונדרשת כמובן, גם אם לא תמיד היא מתאפיינת באיפוק ובנימוס. אולם מכאן ועד להכפשה שיטתית של אדם, הסתה אישית נגדו ופרסום זדוני של לשון הרע אשר נועדו להשפילו רק בשל מילוי תפקידו - ארוכה הדרך. המדינה תפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה למיגור תופעה פסולה זו.

"על אף המדיניות המרוסנת בנוגע לנקיטה בהליכי לשון הרע, ונכונותם של בעלי התפקיד לספוג ביקורת בוטה, הרי שפרסומים אלה הם חלק ממתקפה חסרת-תקדים על גורמי מערכת הבריאות, שמטרתם שיבוש עבודת משרד הבריאות, וזאת לצד חומרתם הגבוהה, תפוצתם הרחבה והכללתם של בני משפחה באופן מכוון", הוסיפו בפרקליטות המדינה.