המסתערבים של 'חוזרים להר'
המסתערבים של 'חוזרים להר'צילום: באדיבות המצלם

יו"ר תנועת "חוזרים להר", רפאל מוריס, נעצר אחר הצהריים (רביעי) על ידי המשטרה לאחר שנחשף כי התנועה הופכת יהודים ל"מסתערבים" כדי שיוכלו לבקר בהר הבית בחופשיות.

הבלשים שהגיעו לעצור את מוריס בביתו ביישוב אחיה, נכנסו אל הבית בזמן שהתקיימה בו מסיבת יום הולדת לבנו הקטן של מוריס.

תנועת "חוזרים להר" שבראשה עומד מוריס מנהלת מערך הדרכה לעליה "מסוערבת" להר הבית, כך שהפעילים יוכלו להיכנס להר דרך השערים בהם נכנסים הערבים בכל השעות בהן הר הבית פתוח למוסלמים. כך חשף הכתב ישי פורת בחדשות 13.

פעילי תנועת "חוזרים להר" מפעילים מערך הדרכה במטרה ללמד ולהכשיר כמה שיותר פעילים להתחפש לערבים ולעלות להר הבית ללא הגבלות המשטרה.

במהלך הקורס לומדים על התרבות המוסלמית, מנהגיה, התפילה והשפה כך שהפעילים יכולים להסתוות באופן מוחלט ולהשתלב בתוך החברה הערבית, ובכך להיכנס לתוך הר הבית מעבר לשעות המצומצות בהן שער המוגרבים פתוח ליהודים, וללא פיקוח והגבלות משטרתיות.

כמו כן הפעילים עוברים הכשרה מעשית, בה הם מתרגלים הסתערבות במסגדים ובשכונות ערביות, לפני הכניסה להר הבית ממש.

מתנועת חוזרים להר נמסר כי "במהלך השנים קיימנו מספר קורסים במטרה להכשיר קבוצות יהודים שיעלו להר בכל שעה וללא הגבלות. אנו לא מוכנים לקבל את שעות העליה המצומצמת, את ההגבלות וההתנכלויות הכלולות היום בעליית יהודים להר הבית".

"המצב צריך וחייב להשתנות, אם המדינה לא תפתח את כל שערי הר הבית ליהודים בכל שעות היום - אנו נדאג כי עוד ועוד יהודים יעלו בכל זאת, יתפללו ויממשו את זכותם וחובתם על הר הבית".

עוד מוסיפים בתנועה כי "כמובן שהעליות המסוערבות נעשות בצורה בטוחה וזהירה, אך אנחנו לא מוכנים לקבל את מטאפורת 'חבית חומר הנפץ' ואת הפחדות המשטרה - אין שום סכנה בעלית יהודים להר הבית בכל שעות היממה, וחובת המשטרה והממשלה לפתוח לרווחה את שערי ההר ליהודים באופן מוצהר ולאפשר גישה חופשית למקום הקדוש ביותר לעם היהודי. הגיע הזמן לסיים את העוול ההיסטורי בו יהודים אינם יכולים לממש את זכותם בהר הבית בניגוד מוחלט להגיון, לחוק ולחזון הציוני".

"בסוף שבוע שעבר קיבלו שניים מפעילי התנועה, רפאל מוריס ואורי שילה הרחקות מנהליות משטח העיר העתיקה. שום הרחקה דרקונית לא תמנע מיהודים לעלות להר הבית, ולהיפך- על כל יהודי שמורחק יעלו עשרות יהודים הן דרך שער המוגרבים והן דרך השערים הנוספים", סיכמו בתנועה.