כלא גלבוע
כלא גלבועצילום: Flash90

מיקה (שם בדוי) עבדה כסוהרת בכלא גלבוע לפני כארבע שנים, ובשלב מסוים הבינה שהשתמשו בה כפיתיון בכלא.

כזכור, בעקבות חשיפת הפרשה נציבת שב"ס קטי פרי הורתה אתמול (שלישי) לפתוח בהליך הדחה נגד ראני באשה, קצין המודיעין בכלא גלבוע בתקופת הסרסור והפגיעה בסוהרות.

"זה לא תפקיד של קצין מודיעין להתערב בסידור עבודה של סוהרים ולהחליט איפה אני אעבוד, בשביל זה היה לי מפקד משמרת", אמרה היום ל'כאן רשת ב'. "במקרה שלי, אחרי שהודעתי לראני ורשמתי לו מזכר שהאסיר הטריד אותי, הוא אפילו לא קרא לי לשיחה פנים-אל-פנים בשביל לשאול אותי מה קרה ולברר פרטים כדי לנקוט אמצעים בעקבות זה".

"האסימון שנפל לי באותו יום זה שהוא החליט לסרסר בי", הוסיפה. "העקרות שלו כלפיי, זה שהוא התחיל להתעלם ממני פתאום בבית הסוהר, זה שפתאום הוא לא דיבר איתי, לא נפגש איתי, לא אמר לי שום דבר - גרם לי להבין את שיתוף הפעולה בין קצין המודיעין לאסיר. האסיר אמר לי 'את תיכנסי לעבוד אצלי באגף, אם לא אני אעשה מרד', ואז פתאום אני שומעת שקצין המודיעין דורש שאעבוד באגף הזה - מיד עשיתי את החיבור. מיד הבנתי מה קורה פה".

לדבריה, "אני יודעת מסוהרת נוספת שהייתה קבע כמוני שהיא התלוננה בפני ראני מספר פעמים, יחד עם החיילת, הסוהרת השלישית שהוטרדה. אני יודעת שהן התלוננו לא פעם אחת ולא רק בעל פה, אלא גם במכתב. פשוט הייתה התעלמות מוחלטת מצידו. מה שקרה עם מוחמד עטאללה היה יוצא דופן. כל הזמן הדלקנו נורות אדומות ואמרנו שעטאללה שולט בבית הסוהר. הם היו ממשיכים לצחוק על זה ולהתעלם".

מיקה שיחזרה את אחד ממקרי הפגיעה הפיזית מצד המחבל. "אני אישית חוויתי פגיעה מינית פיזית מצד האסיר כשליוויתי אותו ממקום למקום, סוג של משימה שנשלחתי אליה, שביקשו ממני, והוא החליט שהוא מעז לגעת לי בישבן. אחרי שעברתי את המקרה הזה, כשראני ביקש ממני לעבוד באגף של אותו אסיר - צרחתי, סירבתי בכל תוקף להיכנס, זה היה מזעזע".