נעשות כל העת פעולות בשטח
נעשות כל העת פעולות בשטחצילום: דובר צה"ל

סגן מפקד חטיבת יואב סא"ל שחר נחמני מספר לערוץ 7 על תרגיל רחב היקף שהתקיים בימים האחרונים וכלל גיוס של ארבעה גדודי מילואים.

נחמני תיאר: "האימון והתרח"ט היו מהמשובחים שידענו. תרגלנו את כל ארבעת גדודי המילואים השייכים לחטיבה המורכבים מיוצאי גבעתי, והתוצאות טובות מאד. הן ההיענות, הן התירגולים השונים במגוון תרחישים והן שיתופי הפעולה עם היחידות הנוספות הפועלות בשטח - הוכיחו את עצמם".

רק בשבועות האחרונים נתפסו בידי החטיבה מספר מבריחים מירדן וממצרים שניסו להבריח אמצעי לחימה וסמים בגבול הדרומי. שיתופי הפעולה הטקטיים עם הצבא המצרי ועם הצבא הירדני הוכיחו את עצמם ובפעולה מהירה נתפסו המבריחים.

חטיבת יואב פרוסה על פני שטח של 234 ק"מ ממצדה בצפון, בואכה אילת בגבול המזרחי ועד הר שגיא בגבול המערבי.

"זהו שטח נרחב ביותר", אומר סא"ל נחמני, "אנו נדרשים כל העת לשיפורים בצד ההגנתי. רק בשבוע שעבר הרמנו בלון תצפית מול צופר ועיבינו את התצפיות לאורך הגבול כדי להביא למוכנות גבוהה יותר מול ירדן. כמה שהם פועלים בשטחם והם פועלים, אנחנו מחוייבים לדאוג לביטחון התושבים ולכן נעשות כל העת פעולות בשטח".

סמח''ט יואב מסכם: "כמי שגדל בחיל הגנת הגבולות עד לתפקידי זה אני יודע כמה משמעות יש להגנה על גבולותינו ועל כך אנו שמים את יהבנו".