ג'ואן ריאן
ג'ואן ריאןצילום: יח"צ

ג'ואן ריאן, חברה לשעבר בפרלמנט הבריטי שעזבה את מפלגת הלייבור בעקבות האנטישמיות במפלגה, אמרה בראיון לעיתון "מעריב" כי מפלגתה לשעבר שינתה את יחסה לישראל ולעם היהודי.

"אני שמחה לראות את הלייבור תחת הנהגת סר קיר סטארמר מאמצת עמדה מאוזנת יותר כלפי המזרח התיכון מאשר בתקופת קורבין. סטארמר התבטא בתקיפות נגד אנטישמיות ונגד אנטי־ציונות. הוא הבהיר שהלייבור מתנגדת לתנועת ה־BDS. בירכתי על נאומו, שבו הדגיש כי קיים קשר ברור בין אנטישמיות לאנטי־ציונות", אמרה ריאן.

לדבריה, "יחסי בריטניה־ישראל התחזקו בעקבות הברקזיט, יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי. מערכת היחסים בין בריטניה וישראל מתחזקת. רק החודש חתמו ישראל ובריטניה על הסכם היסטורי לעשר שנים בנושאי אבטחת סייבר, פיתוח טכנולוגי, הגנה, סחר ומדע. אנחנו עוברים מידידות לשותפות עם הסכם הסחר וההצהרה המשותפת שאיראן תהווה איום אם תרכוש יכולת גרעינית.

אני מצפה לראות חזית מאוחדת בווינה ובכל הפורומים הבינלאומיים, שפועלים יחד כדי להבטיח שאיראן לא תהפוך למעצמה גרעינית. איראן מהווה איום על כולנו, לא רק על ישראל או על המזרח התיכון, וטוב שאצלנו התחילו להבין זאת", סיכמה ריאן.