להקת שלוה וג'ימבו ג'יי
להקת שלוה וג'ימבו ג'ייצילום: Eliors

על שפתנו האהובה נכתבו בעבר שירים – מקצתם גם הולחנו. המפורסמים שבהם הם "אליעזר בן־יהודה" שכתב ירון לונדון והלחין מתי כספי והשיר "עברית קשה שפה" שכתב דן אלמגור והלחין יאיר רוזנבלום.

אבל, מאז ששירים אלו התפרסמו כבר חלפו עשרות שנים, ולרגל יום העברית תשפ"ב שיצוין ביום חמישי הבא (י"ט בטבת, 23 בדצמבר) – החליטה האקדמיה ללשון העברית למלא את החסר, ויזמה והפיקה שיר חדש – שכל כולו אהבה לשפה העברית.

את המילים לשיר החדש – "שיר בעברית" – כתב היוצר ג'ימבו ג'יי (עומר הברון) והוא גם הלחין אותו עם שי בן שושן. ג'ימבו ג'יי הוא ראפר, תסריטאי ושחקן, וללא ספק אחד הכותבים המעניינים והחדשניים בעולם המוזיקה הישראלית. הוא האיש מאחורי הלהיטים "עשיתי" ו-"חתולים", שני שירים שמעידים על השימוש הייחודי שהוא עושה בשפה, ועל הכבוד שהוא חולק לה.

השיר זכה לביצוע מרגש ושמח של להקת שלוה עם ג'ימבו ג'יי. מילות השיר והביצוע שלו נועדו לחבר את כולנו – צעירים ומבוגרים – לרגש האהבה לשפה שלנו.

את השיר מלווה סרטון (קליפ) יפהפה שצולם בתיאטרון החאן הירושלמי, בשדרות בן־ציון בתל אביב ובמושב אודים – מתוך כוונה לשקף את ססגוניותה של העברית העכשווית, את חיבורה למקורות מצד אחד ואת ההשפעות שהיא סופגת משפות הדיבור שהביאו איתם העולים לארץ וכמובן מן האנגלית מצד שני, וכן את מִשְׁלַבֶּיהָ מן הלשון הספרותית הגבוהה ועד לשון הדיבור והעגה.