בנימין הורגן: מתרכזים בעשייה, להוסיף אור
בנימין הורגן: מתרכזים בעשייה, להוסיף אורבאדיבות המשפחה

דבריו של השר לביטחון הפנים עמר בר לב ממשיכים לעורר סערה. בנימין הורגן שאיבד את אשתו אסתר בפיגוע אכזרי ביער ריחן מצטרף למאבק של המועצה האזורית שומרון והמשפחות השכולות בדרישה לפטר את השר.

"מדובר באימרה מקוממת פוגענית ומעליבה שמכפישה ציבור שלם על בסיס תופעה שולית. ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון, על אזרחיו וחייליו, עומד איתן מול אלימות יום יומית קשה, ולכן לא נעבור לסדר היום על הכפשת שמנו הטוב. ההתבטאות של השר בר-לב מעמידה סימן שאלה על יכולתו לדאוג באמת לביטחון הפנים של מדינת ישראל", אמר הורגן.

"השר בר-לב מתקשה להבחין בין העיקר לטפל", מחדד הורגן, "הוא בוחר להתעסק בדברים קטנים ושוליים במקום להתעסק בעיקר - באלימות נגד תושבי יהודה ושומרון ונגד חיילי צה"ל שמשרתים באזור".

כאמור הורגן מצטרף לדרישת המשפחות השכולות ומועצה אזורית שומרון והעומד בראשה לפטר את בר לב. הקמפיין יצא לדרך בעקבות סירובו עד כה של השר בר לב להתנצל על דבריו, זאת למרות גל הגינויים והקריאות כי יתנצל על הדברים שצייץ מוקדם יותר השבוע נגד מה שהגדיר כ"אלימות המתנחלים". 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא לפטר את בר לב, ואמר, "השר לבטחון פנים שמשווה בין הטרור הערבי לבין אירועים שוליים בהתיישבות לא ראוי שימשיך בתפקידו. זהו כשל ערכי. אדם כזה שמסרב להתנצל ומזלזל במשפחות שכולות צריך להניח את המפתחות. אנחנו לא נשתוק על התרת דמנו".

בין המשפחות השכולות אשר מובילות את הדרישה: יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח מחוות גלעד, אשר נרצח בפיגוע ירי לפני ארבע שנים, טוהר יוסף, בנו הבכור של אביתר בורובסקי מיצהר אשר נרצח בפיגוע דקירה בצומת תפוח לפני שמונה שנים, מרים בן גל, אלמנתו של איתמר בן גל, אשר נרצח בפיגוע דקירה בצומת אריאל, תמר אטינגר אלמנתו של הרב אחיעד אטינגר אשר נרצח בפיגוע ירי משלוב בצומת אריאל ואיציק אבוטבול, בעלה של הדס אלמנה של הדס אבוטבול אשר נרצח בפיגוע ירי בצפון השומרון.