ח"כ משה ארבל
ח"כ משה ארבלצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חבר הכנסת משה ארבל שיגר היום (חמישי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בו הוא מביע מחאתו על עדותה של היועמ"ש למשרד לשירותי דת, עו"ד גליה קליין, בפני ועדת החקירה לאסון מירון במהלכה הזכירה את השר לשעבר אריה דרעי ובטענה כי היא נגועה באינטרסים אישיים.

"שלשום העידה היועמ"ש למשרד לשירותי דת, עו"ד גליה קליין, בפני הוועדה לחקירת אסון מירון. לדאבון הלב, חלף מסירת עדות מלאה והיצמדות לעובדות הידועות לה על מנת לפרוס בפני הוועדה נתונים שיסייעו בגילוי האמת, בחרה עו"ד קליין להעיד עדות רכילותית, אנקדוטלית וספקולטיבית על מנת לקשור את מנכ״ל המשרד הקודם עו״ד עודד פלוס והשר לשירותי דת לשעבר הרב יעקב אביטן וכן שר הפנים לשעבר, חה"כ אריה דרעי, לאסון הנורא", כתב.

"בין היתר, האשימה עו"ד קליין ללא כל ראיות שהשר דרעי היה מעורב בהכנסת הזמר עומר אדם ו"מקורבים אחרים" למירון בל"ג בעומר התש"פ; מנכ"ל המשרד לשירותי דת דאז עדכן והתייעץ בנושאי עבודתו עם השר דרעי ולא עם השר לשירותי דת; החלטות מקצועיות בנושאי המשרד התקבלו ע"י השר דרעי וכיוצ"ב".

ארבל כתב כי "כולן טענות לא מבוססות שמקורן בסברה ותו לא וללא ידיעה ברורה וישירה. בנוסף, טענה עו"ד קליין נגד מנכ"ל המשרד לשירותי דת באותה עת, עודד פלוס, שהפיץ דיס-אינפורמציה והטעה בצורה מכוונת את הייעוץ המשפטי. גם זאת על בסיס ספקולציות וללא ידיעה ברורה וכשקיימות מסקנות רבות אחרות, סבירות יותר, להסברת רצף האירועים המתוארים".

"בעוד ביחס לטענותיה אודות מעשי השרים אביטן ודרעי והמנכ"ל פלוס עו"ד קליין הרחיבה עד זרא, עו"ד קליין נמנעה מלהרחיב ולפרט לוועדה בדבר היחסים הרעועים שהיו לה עם השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן והמנכ״ל פלוס, ואודות חוסר שביעות הרצון שלהם מתפקודה שהוביל לדרישתם בכתב ואף בישיבה בפניך לקיצור כהונתה במשרד בתום תקופת הניסיון שלה בשל יכולות מקצועיות נמוכות וחוסר שביעות רצונם מתפקודה. נתון שמחויב היה להיות מובא בפני הועדה טרם עדותה כחלק מגילוי נאות מתחייב".

"עוד ראוי לציין בהקשר זה את תפקודה של עו"ד קליין במהלך כהונתו של השר הנוכחי כהנא עת קיים חשש ממשי שהשר והמשרד מקבלים החלטות לא סבירות ולא תקינות ממניעים פוליטיים, בין היתר בעניין עיכוב וקידום הרכבי מועצות דתיות משיקולים פוליטיים (בעניין זה פניתי למבקר המדינה ביום 17 בנובמבר); ומינוי ממונים למועצות דתיות בניגוד לדין ולנהלים בערים שדרות ועפולה (בעניין זה פניתי לכבודו ולמבקר המדינה ביום 8 בדצמבר). נוכח עצם קידום הפעולות הלא תקינות אין לי אלא להסיק כי עו"ד קליין נתנה ידה להחלטות אלו. צבר נסיבות אלו מעלה חשש ממשי כי מניעים פוליטיים הובילו את עו"ד קליין הן בעדותה בפני הוועדה והן בקביעותיה המשפטיות".

את דבריו סיכם במילים: "אבקש כי תיתן דעתך לנושאים שעלו במכתב זה ותורה לעו"ד קליין ליתן הבהרה לוועדה כי בעניינים השונים בהן האשימה ללא בסיס את השרים לשעבר דרעי ואביטן ואת המנכ"ל לשעבר פלוס בחובת הגילוי הנאות והמלא אודות דרישתם לסיום תפקידה בשל טענותיהם בדבר יכולותיה המקצועיות".