ח"כ אבי מעוז
ח"כ אבי מעוזערוץ 7

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) התייחס היום (ה') להתבטאותו של השר בר לב על "אלימות המתנחלים" ואמר כי טענותיו מופנות לחברי ימינה בלבד.

"אין לי טענות לשר בר לב", אומר מעוז בראיון לרדיו 'קול חי'. "הוא היה ממייסדי שלום עכשיו. דעותיו ידועות. אני מטיל את האחריות על בנט, שקד, אורבך וסילמן. כל החבורה הזאת שאפשרה לשר בר לב להיות שר בכיר שיטיל את האשמה בכל הצרות של עם ישראל על ציבור המתנחלים".

מעוז התייחס לדברי השרה שקד בעבר על 'כאבי בטן' שהיו לה בהקמת הממשלה. "אני יודע שמי שיש לו כאבי בטן הולך לרופא, לפעמים הרופא אומר לו תשנה את דפוסי ההתנהגות…. אבל אין להם שום כאבי בטן זה הכל שטויות".

מעוז נשאל אם הוא מגנה פעולות אלימות שבוצעו על ידי גורמי שוליים במחנה המתיישבים: "כל מעשה שהוא אסור על פי הדין ודאי שהוא פסול ואני מגנה בכל תוקף. כל מעשה – ולא משנה אם זה מתנחל או אדם חילוני, חרדי או כל אחד אחר. אנחנו לא צריכים לגנות כל פעם ולהצדיק את עצם קיומנו כמתיישבים. פשוט שהמעשים האלה הם קיצוניים – אבל זה בשוליים של מפעל ההתיישבות הגדול".

מעוז המשיך: "תאר לך שאני הייתי אומר שהגיע הזמן שהמשטרה צריכה לטפל ב'אלימות החילונים', מה אין אלימות אצל החילונים? בכל מקום יש אלימות".

מעוז פנה לחברי ימינה: "איך אתם ישנים בלילה? אתם במו ידיכם הקמתם ממשלה כזו של חילול השם אחד גדול. תעצרו, תחשבו מה עשיתם ואיזה נזקים אתם גורמים למדינה. יש פה ממשלה ששותפים בה מפלגת רע"מ – התנועה האיסלאמית. הציבור רואה שיש לגיטימציה שהם יהיו איתנו פה בשלטון".