משלחת השגרירים בגבול הצפון
משלחת השגרירים בגבול הצפוןצילום: שלומי אמסלם

סיור של משלחת השגרירים המבקרת בארץ ביוזמת שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נערך היום (חמישי) במרחב פיקוד הצפון.

במהלך היום ביקרו השגרירים בגזרה וקיבלו סקירה ביטחונית מראש אגף אסטרטגיה, אלוף טל קלמן ומפקד האוגדה, תא"ל שלומי בינדר, וסיירו במנהרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב זרעית.

"אני מוביל לארץ הפעם משלחת של 12 שגרירות ושגרירים שמייצגים את המדינות שלהם באו״ם, כדי להראות להם את התוכנית הרצחנית והקיצונית של ארגון הטרור חזבאללה, שמטרתו לחדור לתוך שטח מדינת ישראל ולהרוג או לחטוף כמה שיותר אזרחים", אמר השגריר ארדן.

הוא הוסיף כי "את התוכנית הזו חיזבאללה תכנן שנים רבות, אבל צה״ל חשף אותה. התוכנית מוכיחה את מה שעלול לקרות בעימות הבא בין לבנון לבין ישראל- חזבאללה משתמש באוכלוסייה האזרחית של לבנון כמגן אנושי גם לטילים ורקטות וגם לחפירת מנהרות טרור".

לדבריו, "אנחנו מצפים מהאו״ם ומהקהילה הבין לאומית להטיל על ממשלת לבנון את האחריות על מה שיקרה בעימות הבא בצפון ועל ההרס שייגרם ללבנון, גם ההרס הכלכלי כיום שבגללו לבנון קורסת, וגם מה שעלול לקרות כאן בעתיד- השגרירים צריכים להבין שלצה״ל לא תהיה ברירה אלא להשמיד את כל התשתיות שמשמשות את חיזבאללה בלבנון אם תיפתח אש לעבר אזרחי ישראל".

עוד הוסיף השגריר, "דבר נוסף שחשוב להדגיש כאן זו האחריות של איראן. ברגעים אלה ממש מתנהלות השיחות בוינה. כשהשגרירים שואלים אותי למה ישראל מתנגדת לחזרה להסכם הגרעין הישן עם איראן- אז הנה, פה ניתן לראות את אחת הסיבות המרכזיות. לא רק שההסכם הישן לא חוסם את הדרך של איראן מלהפוך למדינת סף גרעינית, הוא גם לא מטפל באיומים האדירים שאיראן מחוללת כאן באזור, בתמיכה שלה בארגוני הטרור, כמו חזבאללה שנמצא כאן על הגדר. הציפייה שלנו מהאו״ם ומהקהילה הבינלאומית היא שיפעילו לחץ כבד על איראן כדי להגיע להסכם דיפלומטי שמטפל גם באיומים האלה וגם בתוכנית הטילים של איראן".