ניר אורבך
ניר אורבךצילום: אריאל זנדברג

יו"ר ועדת הכנסת חבר הכנסת ניר אורבך הודיע ליו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן כי לא יתמוך בחקיקה של נציגי השמאל, לדבריו, שמכתימים את ציבור המתיישבים ביהודה ושומרו.

"אני משתמש בכלים הפרלמנטריים שיש לי. אני חושב שכולנו ידענו לאן אנו נכנסים בממשלה הזו, זו ממשלה מורכבת עם קצוות אידאולוגיים, כל מפלגה ידעה שכנראה בקדנציה הזו היא לא תוכל לממש את האידאולוגיה שלה ותצטרך לוותר בהרבה דברים", אמר אורבך בראיון ל-103FM.

לדבריו, "כל עוד אלו אמירות בעלמא אפשר אולי להמשיך. אבל פה הייתה אמירה של השר לביטחון פנים שהיא יותר מאמירה, כי היא משליכה למעשים, ראינו את הרשות הפלסטינית מאמצת בחדווה את האמירה הזו ומטילה אשמה על ציבור המתיישבים כולו".

"זו לא ענישה קבוצתית וגם לא ענישה, זה קונקרטי, עד היום הכל עבד כמו שצריך גם לקואליציה וגם לאופוזיציה. אני עושה את זה בצורה מאוד שקולה ועניינת, ברגע שזה מתורגם לידי מעשים בממשלה מורכבת שצריך לנהוג בה באחריות, אני סך הכל מרים דגל, ואם אני עושה זאת אני מניח שיתייחסו אליו ברצינות", הוסיף.

בסיום דבריו, הדגיש ח"כ אורבך: "הרמתי דגל בעיקר כדי לסמן גבול שנחצה - להגיד על הציבור כולו שבעיניי הוא אחד האיכותיים במדינה 'אלימות מתנחלים', זאת מבלי לסייג ולומר קיצוניים או שולי הציבור".