שחיה ברכה (אילוסטרציה)
שחיה ברכה (אילוסטרציה)פלאש 90

בזמן ביקור ראש הממשלה נפתלי בנט באיחוד האמירויות, באליפות העולם המתקיימת באותו המקום השיגה ישראל את מדליית הזהב הראשונה שלה אי פעם באליפות העולם בבריכות קצרות.

להישג הענק הזה אחראית השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו בת ה-18, שסיימה את משחה ה-50 מטר חזה בזמן של 29.34 שניות, 0.16 מאיות השנייה לפני בנדטה פילאטו האיטלקייה, ובכך זכתה במדליית זהב ראשונה של ישראל באליפות העולם הזו כשעל הדרך היא קובעת גם שיא ישראלי חדש.

למעשה, הזכיה במדליה היא גם ההישג האישי הכי גדול ומרשים של השחיינית הישראלית הצעירה במקצה שהוא אינו אולימפי.

נכון, בשל העובדה כי האליפות מתקיימת בשנה אולימפית ולאור התפרצות נגיף הקורונה פעם נוספת ברחבי אירופה והעולם כולו, כוכבים רבים נעדרו מהאליפות המתקיימת באבו-דאבי. ועדיין, כל זה לא מוריד מההישג של השחיינית הישראלית הצעירה.

בהמשך האליפות העפילה גורבנקו לגמר ה-100 מטר מעורב אישי, כשסיימה את חצי הגמר עם זמן של 58.65 שניות, תוצאה פחות טובה מזו שקבעה בבוקר כשסיימה ראשונה במוקדמות, אבל היא בכל זאת עלתה מהמקום הרביעי הכללי ותתחרה על מדליה בגמר מחר ב-16:19 שעון ישראל.

גורבנקו עצמה אמרה אחרי ההישג הגדול: "הרגשה כיפית מאוד, כיף לעשות את זה באבו דאבי. מרגש לייצג את המדינה שלי ככה. פעם ראשונה שאני מצליחה לנצח באליפות עולם".