טקס החניכה
טקס החניכהללא

'מרכז החסד האירופי' המופעל על ידי 'מרכז רבני אירופה' (RCE) חנך בסוף השבוע האחרון סניף נוסף להשאלת ציוד רפואי.

הסניף נחנך בבולגריה בעיר הבירה סופיה והוא מצטרף ל-50 סניפים המוקמים בימים אלו על ידי "מרכז רבני אירופה" לרווחת הקהילות היהודיות באירופה בניצוחו של סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב יוסף ביינהקר.

את הסניף ינהל הרב הראשי הרב יוסף סלמון המשמש גם כשליח הראשי של חב"ד במדינה והוא ממוקם סמוך לבית חב"ד המקומי.

'מרכז החסד האירופאי' יהיה חלק מ"בית הידידות" , שהורם כהוקרה לידידות שהיתה וקיימת בין היהודים והעם הבולגרי שבימי מלחמת העולם השניה והשואה לפני למעלה מ-75 שנה הגנו על היהודים במדינה ומנעו מהנאצים ימ"ש לקחת אותם למחנות ההשמדה.

המקום ירכז שורה ארוכה של פעולות חסד. מלבד "מרכז החסד האירופאי" בו יוכל כל המעוניין לשאול מגוון גדול ועשיר של ציוד רפואי שנתרם על ידי "מרכז רבני אירופה" יינתנו ב"בית הידידות" סלי מזון בערב שבת ובגדים למשפחות נזקקות, לצד תנורים ושמיכות בימי החורף, ילקוטים לבתי ספר לקראת שנת הלימודים ושירותים סוציאליים.

במקום יהיה גם סניף של ארגון "שפרה ופועה" שידאג לארוחות ליולדות בימים הראשונים לאחר הלידה. כמו גם לעריסות וציוד ליולדת ולתינוק.

בפתיחת "מרכז החסד האירופאי" השתתפו יהודים מקומיים רבים לצד שגריר ישראל לבולגריה יורם אלרון, נציגי העירייה המקומית, אישים נכבדים ומנהלי חברות מקומיות שתרמו מהונם עבור הפעילות בבית הידידות.

יו"ר "מרכז רבני אירופה" הרב מנחם מרגולין ומנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג שנמנע מהם להגיע באופן פיזי לאירוע בגלל נגיף האומיקרון שפגע באירופה, ציינו בדברי הברכה ששלחו את המסירות המופלאה של הרב סלמון לקהילה היהודית במדינת בולגריה ואת העמל הרב שהוא משקיע כדי להבטיח את המשך ההתפתחות שלה.

זה המקום לציין כי עוד לפני שנפתח באופן רשמי הסניף המקומי של "מרכז החסד האירופאי" כבר נדרש הרב סלמון יחד עם השליח הרב שלמה דייטש לעשות שימוש בציוד הרפואי להצלת חיים.

זוג קשישים מקומיים שחלו בקורונה היו במצב נשימתי קשה ונזקקו למכשירי חמצן והנשמה, פנו לרב דייטש שדאג להעביר להם את הציוד הנדרש וסייע להם לעבור את המחלה הקשה. לאחר שיפור משמעותי במצבם הם הועברו להמשך טיפול בישראל.

הרב יוסף סלמון הודה בדברי הברכה שנשא לראשי "מרכז רבני אירופה" על היוזמה המבורכת ואמר כי "מרכז החסד האירופאי" מעניק תנופה מבורכת לפעילות בקהילה.

"כל תושב בסופיה שבבולגריה יודע שאם הוא זקוק לציוד רפואי שעולה כסף רב יכול להגיע אלינו ותמורת פקדון סמלי יקבל בהשאלה ציוד שיסייע לו".

"מרכז החסד האירופאי" שהוקם ביוזמת "מרכז רבני אירופה" , נטל על עצמו פתיחת 50 מרכזים להשאלת ציוד רפואי ב- 50 ערים באירופה. המיזם החל לפעול בסמוך להתפרצות נגיף הקורונה במטרה לדאוג ליהודי אירופה הזקוקים למכשור רפואי. כל סניף ברחבי הקהילות כולל ציוד רפואי המותאם מגיל לידה ועד שיבה.