אבדיה. המשחק נדחה בגלל התפרצות נוספת
אבדיה. המשחק נדחה בגלל התפרצות נוספתצילום: רויטרס

התפרצות נוספת של קורונה בליגת הכדורסל הטובה בעולם. בזמן שגם בישראל מתחילים להיערך לבואו של גל קורונה נוסף, הפעם עם זן האומיקרון המידבק, בעולם כולו כבר משלמים את מחיר ההתפרצות הנוסף של הנגיף המבהיל.

אחרי שהתפרצות נוספת של הנגיף מאיימת על קיום משחקי ליגת העל האנגלית בכדורגל בדרך אולי להשבתה של הענף כולו במדינה, היום (ראשון) תורה של ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA המתקיימת ברחבי ארה"ב, לעמוד בפני השבתה בשל אותה התפרצות.

מה שהחל עם דחייתם של שני משחקים שהיו אמורים להיערך הלילה, בין ראשון לשני, קליבלנד מול אטלנטה וברוקלין מול דנבר, המשיך עם ביטול שני משחקים נוספים שהיו אמורים להתרחש הלילה כאשר מדובר במשחקיהן של וושינגטון קבוצתו של השחקן הישראלי דני אבדיה מול ברוקלין וכן ניו אורלינס מול פילדלפיה.

על פי הידוע, בשורות ברוקלין ובקליבלנד ישנם את מספר החולים החיוביים הגדול ביותר מקרב שחקניהם כאשר מדובר על בין 5-7 חולים מאומתים, כאשר לאחרונה, בדומה לעולם כולו, עלה דרמטית מספר הנדבקים בליגה, במה שגרם להיעדרותם של עשרות שחקנים.

בינתיים יש מי שקורא לעצור את קיום הליגה, כאשר אנס קאנטר, שחקנה של בוסטון סלטיקס, קרא לעשות זאת בשל הפגיעה בעקרון והרוח הספורטיביות.

הנגיף לא עוצר בליגת הכדורסל האמריקאית, אלא זה התפרץ גם לענפים נוספים בארה"ב, כאשר ליגת ההוקי NHL הודיעה על ביטול לא פחות מ-12 משחקים בין קבוצות אמריקאיות לקבוצות קנדיות בשבוע הקרוב. לדברי הליגה המקצוענית, ההחלטה על ביטול המשחקים הללו מטרתה לקטוע את שרשרת ההדבקה ולסייע במניעת הפצת הנגיף.

למעשה, עד עכשיו נדחו 27 משחקים בהוקי ו-7 ב-NBA בשל נגיף הקורונה, וזה כבר רק יילך ויגדל בתקופה הקרובה.