השגריר גלעד ארדן
השגריר גלעד ארדןנועם גלאי

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן פנה היום (ב') במכתב דחוף למזכ"ל האו"ם, לאחר פרסום תכנית העבודה של סוכנות האו"ם לעניינים הומניטריים (OCHA) לשנת 2022, ובה סעיפי תרומות מתוכננים ל-2 ארגונים אשר הוכרזו על-ידי ישראל כארגוני טרור.

השגריר ארדן כתב בפנייתו למזכ"ל: "הובא לידיעתי כי סוכנות OCHA בתוכנית העבודה שלה לשנת 2022, הציעה לתמוך כספית בשני ארגונים המוגדרים כארגוני טרור לפי החוק הישראלי. האחד הוגדר כארגון טרור ע"י ישראל כחלק מששת הארגונים שהוכרזו באוקטובר האחרון לאחר שהוכח כי הם משמשים למימון החזית העממית, כפי שהבאתי לידיעתך במכתב רק לפני מספר שבועות.

"הארגון השני הוגדר כארגון טרור ע"י מדינת ישראל כבר בשנת 2015 וגם הוא מהווה ארגון תומך ומממן לחזית העממית" ציין ארדן והדגיש: "פשוט מקומם שהאו"ם, שאמור לקדם שלום ובטחון בעולם, ישתף פעולה ויסייע לארגון טרור מוכר כמו החזית העממית - במיוחד כאשר הנהגת האו"ם עודכנה באופן ישיר רק לפני שבועות בודדים על אופיו של אחד מהארגונים הללו.

"אני דורש ממך לנקוט בפעולה דחופה כדי להבטיח שהאו"ם לא ישתף פעולה או ייתן יד לפעילות הרצחנית של המוסדות ה"אזרחיים" בתחפושת הללו, המשמשים למעשה כחבל הצלה פיננסי וכרשת הלבנה ומימון לחזית העממית".

ארדן הוסיף: "זה יהיה אבסורדי, הזוי ומצער אם האו"ם וגופיו יהיו אלה שנותנים לארגונים הללו את הלגיטימציה שהם צריכים כדי להמשיך לתמוך בפעילויות טרור באין מפריע."